Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/10540
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorHaşlakoğlu, Oğuz-
dc.date.accessioned2020-05-04T00:20:48Z-
dc.date.available2020-05-04T00:20:48Z-
dc.date.issued2009-
dc.identifier.citationHaşlakoğlu, O. (2009). "Silenus maskesinde bir ayna: Platon diyaloglarında Sokrates figürü". Kaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, 12, 109-115.tr_TR
dc.identifier.issn2645-8950-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/10540-
dc.description.abstractBu makalede Platon diyaloglarının bir sahne oluşu ve taşıdığı görsel mimetik unsurun metin olarak felsefeyi konu edinen bu yapıtlarda ne anlama geldiği sorgulanıyor. Özellikle de Sokrates’te somutlaşan sophos figürünün içinde bulunduğu sahneyi aynı zamanda dışından kuşatan özelliğinin, metnin yazarı Platon’un kendisini bir anlatıcı olarak silmesiyle olan bağı ortaya konuluyor. Israrla felsefe üzerine hiçbir şey yazmadığını söyleyen Platon’un, yegâne konusunu felsefenin oluşturduğu diyalogları üzerinden nasıl anlaşılması gerektiği bu anlamda sorulması gereken bir soru olarak ortaya çıkıyor. Bu sorgulamalar sonucunda sophos maskesinde yazarın hupokrites (nasıl kullanıldığına bağlı olarak aktör ya da ikiyüzlü) olarak sahne alma ihtimalinin ifade edilmesiyle de yazı son buluyor.tr_TR
dc.description.sponsorshipThis essay questions the meaning of Plato’s dialogues insofar each of them has a particular scene and stage of their own which is mimetic and visual in essence in contrast to their being basically written texts. Also the relation of Plato as the writer who erases himself in the enfolding of the scene of the dialogue, to that of sophos of which Socrates is the well known embodiment in his encircling of the scene he is in is considered and questioned. Insistently denying that he has never written any text on philosophy, Plato must be questioned in his aims insofar his dialogues are nothing but texts the subject of which is none other than philosophy. In the light of those questions the possibility that Plato as the author/writer of dialogues could be taking stage in them not as himself but as hupokrites (actor or hypocrite according to the usage) behind the mask of sophos is suggested as an outcome.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectFelsefetr_TR
dc.subjectPhilosophosen_US
dc.subjectSophosen_US
dc.subjectHupokritesen_US
dc.subjectMetinsel ve görsel karşıtlığıtr_TR
dc.subjectMimesistr_TR
dc.subjectSahnetr_TR
dc.subjectMasketr_TR
dc.subjectPhilosophyen_US
dc.subjectTextual against visualen_US
dc.subjectScene and stageen_US
dc.subjectMasken_US
dc.titleSilenus maskesinde bir ayna: Platon diyaloglarında Sokrates figürütr_TR
dc.title.alternativeA mirror disguised in silenus mask: Socratic figure in Platonic dialoguesen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.identifier.startpage109tr_TR
dc.identifier.endpage115tr_TR
dc.identifier.issue12tr_TR
dc.relation.journalKaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisitr_TR
Appears in Collections:2009 Bahar Sayı 12

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
12_10.pdf88.58 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons