Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/10867
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.date.accessioned2020-05-25T16:58:35Z-
dc.date.available2020-05-25T16:58:35Z-
dc.date.issued2009-
dc.identifier.citationBecermen, M. (2009). "Nietzsche ve Adorno’da sanat ve hakikat ilişkisi üzerine bir inceleme". Kaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, 13, 29-40.tr_TR
dc.identifier.issn2645-8950-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/10867-
dc.description.abstractBu yazıda, ilkin, Nietzsche’nin sanat ve hakikat ilişkisine değinilirken, özellikle onun müzik ve hakikat ilişkisi üzerine düşünceleri dile getirilmektedir. Bu bağlamda, Nietzsche’nin görüşlerini ortaya koyabilmek için başvurduğu Wagner ve Schopenhauer’in sanata ve müziğe dair düşünceleri ile onların Nietzsche üzerindeki etkilerine de değinilmektedir. İkinci olarak, Adorno’nun sanat ve hakikat üzerine düşünceleri üzerinde durulmakta ve onun müzik konusundaki görüşleri dile getirilmektedir. Sonuç olarak, Nietzsche ve Adorno’nun sanat ve hakikat görüşleri arasındaki ayrılıklar ve benzerlikler ortaya konmakta ve onların sanata verdikleri önem ile müziğe tanıdıkları ayrıcalık üzerinde durulmaktadır.tr_TR
dc.description.abstractIn this paper, firstly, while it is dealt with the relation of Nietzsche’s idea of art and idea of truth, particularly, it is mentioned the relation between his ideas about music and truth. In this context, for exposing Nietzsche’s views, it is examined Wagner’s and Shopenhauer’s opinions about art and music which are Nietzsche appliled them and their effects on Nietzsche’s opinions. Secondly, it is emphasized that Adorno’s opinions on art and truth and it is expressed his ideas on music. Finally, it is put forth the differences and the resemblances between Nietzsche’s and Adorno’s ideas of art and truth. And also it is emphasized the importance which they gave to the art and privilege to the music.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectEstetiktr_TR
dc.subjectHakikattr_TR
dc.subjectİçgüdütr_TR
dc.subjectMimesistr_TR
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectSanattr_TR
dc.subjectTikeltr_TR
dc.subjectTümeltr_TR
dc.subjectÜtopyatr_TR
dc.subjectYaşamtr_TR
dc.subjectAestheticsen_US
dc.subjectArten_US
dc.subjectInstincten_US
dc.subjectLifeen_US
dc.subjectMimesisen_US
dc.subjectMusicen_US
dc.subjectParticularen_US
dc.subjectTruthen_US
dc.subjectUniversalen_US
dc.subjectUtopiaen_US
dc.titleNietzsche ve Adorno’da sanat ve hakikat ilişkisi üzerine bir incelemetr_TR
dc.title.alternativeA Study on relation truth and art in Nietzsche and Adornoen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/Fen Edebiyat Fakültesi/Felsefe Bölümü.tr_TR
dc.identifier.startpage29tr_TR
dc.identifier.endpage40tr_TR
dc.identifier.issue13tr_TR
dc.relation.journalKaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisitr_TR
dc.contributor.buuauthorBecermen, Metin-
Appears in Collections:2009 Güz Sayı 13

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
13_3.pdf82.46 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons