Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/10907
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.date.accessioned2020-05-27T08:39:00Z-
dc.date.available2020-05-27T08:39:00Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifier.citationDemir, G. Y. (2010). "Modernitenin şafağında sözün düşüşü ve Don Quijote". Kaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, 15, 91-99.tr_TR
dc.identifier.issn2645-8950-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/10907-
dc.description.abstractModernitenin ana karakteristikleri bilinebilse de kesin başlangıç noktası hâlâ spekülatif bir konudur. Üzerinde uzlaşılmış konulardan bir tanesi ise modern felsefenin Descartes, modern romanın ise Cervantes ile başladığıdır. Modernitenin ana karakterlerinden bir tanesi kesinlik arayışıdır. Kesinlik arayışı ile birlikte sözün ve kulak-merkezli evrenin belirsiz ve çoksesli yapısı yerini yeni imaj ve göz-merkezli bir evrenin kesin ve teksesli yapısına bırakmıştır. Don Quijote’de yaptıkları, Cervantes’in kesinlikle bu dönüşümün farkında olduğunu gösterir. İlk cildi 1605’te, ikinci cildi ise 1615’te yayınlanan bu roman, bir anlamda eski dünyaya bir ağıt ve yeni dünyaya da bir merhabadır. Bu makalede, Cervantes’in Don Quijote’si temelinde modernitenin doğuşunun, kesinlik arayışı ile imajların yükselişinin ve sözün düşüşünün ayak izleri sürülmeye çalışılacaktır.tr_TR
dc.description.abstractEven though the basic characterictics of modernity are known, its point of origin is still speculatif. Everyone agrees upon the fact that modern philosophy begin with Descartes, as do modern novel Cervantes. The one of the basic characters of modernity is the search for certainty. With the search for certainty, the ambiguous and polyphonic pattern of word and logocentristic universe gave place to pattern with certain and monophtong of the new image ocularcentristic universe. What done in Don Quixote is to show that Cervantes was certainly aware of this transformation. In a sense, this novel whose first volume published in 1605 and second volume published 1615, was an eulogy for old world and a greeting to the new one. In this article I will try to follow the origin of modernity according to Don Quixote of Cervantes, the rise of images and humiliation of word.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectModernitetr_TR
dc.subjectCervantestr_TR
dc.subjectDon Quijoteen_US
dc.subjectOkülersentrizmtr_TR
dc.subjectKesinlik arayışıtr_TR
dc.subjectSözün düşüşütr_TR
dc.subjectModernityen_US
dc.subjectOcularcentrismen_US
dc.subjectThe search for certaintyen_US
dc.subjectHumiliation of worden_US
dc.titleModernitenin şafağında sözün düşüşü ve Don Quijotetr_TR
dc.title.alternativeHumiliation of word and Don Quixote in the dawn of modernityen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/Fen Edebiyat Fakültesi/Sosyoloji Bölümü.tr_TR
dc.identifier.startpage91tr_TR
dc.identifier.endpage99tr_TR
dc.identifier.issue15tr_TR
dc.relation.journalKaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisitr_TR
dc.contributor.buuauthorDemir, Gökhan Yavuz-
Appears in Collections:2010 Güz Sayı 15

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
15_8.pdf72.82 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons