Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/11362
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.date.accessioned2020-06-20T12:36:06Z-
dc.date.available2020-06-20T12:36:06Z-
dc.date.issued2007-
dc.identifier.citationBilhan, D. Ş. (2007). "19. yüzyıl Avrupa resminde zaman kavramının anlamsal değişimi". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 20(1), 17-33.tr_TR
dc.identifier.issn2667-6788-
dc.identifier.urihttp://static.dergipark.org.tr/article-download/imported/5000152354/5000138164.pdf?-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/11362-
dc.description.abstractDoğanın döngüsel zamanı ve dinsel inancın metafizik, mutlak zamanı insanı uzun süre meşgul etmiştir. 18. yüzyılda Avrupa’da tüm toplumsal hareketliliklerin sonucunda oluşan rasyonalist, pozitivist ve laik yaklaşımlar insanların nesnel, ölçülebilir zaman kavramına yönelik algılama sürecini hızlandırmıştır. 19. yüzyıl Avrupa resminde zaman kavramının nasıl bir anlama ulaştığının belirlenmesine çalışılması, bu araştırmanın amacını oluşturmuştur. 19. yüzyıl Avrupa sanatında, modernizmin kültürel bir olgu olarak; aydınların ürettikleri üzerinde görünür hale gelmesiyle, zaman kavramının nesnel ve öznel olarak değerlendirilmiş olduğu görülür. Realizm anlayışı zamanın nesnelliğini vurgularken, empresyonizm “an” zamanına ulaşmak için bilimsel verilerden yararlanarak duyumsal algılama zamanına yönelmiştir.tr_TR
dc.description.abstractThe cycling time of nature and the metaphysic and absolute time of religious belief have kept men busy for a long time. The rationalist, positivist and seculiar approaches having resulted from all social movements in 18th century Europe have hastened mans' comprehension period towards the objective, measurable concept of time. Trying to find out what kind of a sence the concept of time in the 19th century European Art has formed the purpose of this research. It is seen that the concept of time was evaluated as objective and subjective as modernizm in 19th century Europe became apparent as a cultural fact in the impressionizm inclined to the time of comprehending emotion by making use of scientific facts to reach the "moment" of time.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectZamantr_TR
dc.subjectModerntr_TR
dc.subjectModernizmtr_TR
dc.subjectSanattr_TR
dc.subjectResimtr_TR
dc.subjectTimeen_US
dc.subjectModernen_US
dc.subjectModernismen_US
dc.subjectArten_US
dc.subjectPaintingen_US
dc.title19. yüzyıl Avrupa resminde zaman kavramının anlamsal değişimitr_TR
dc.title.alternativeSemantic change of the concept of time in 19th century European arten_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.tr_TR
dc.identifier.startpage17tr_TR
dc.identifier.endpage33tr_TR
dc.identifier.volume20tr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Educationtr_TR
dc.contributor.buuauthorBilhan, Dilek Şahiner-
Appears in Collections:2007 Cilt 20 Sayı 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
20_1_2.pdf236.43 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons