Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11452/11545
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Maciel, M. Justino Pinheiro | - |
dc.date.accessioned | 2020-06-29T08:18:57Z | - |
dc.date.available | 2020-06-29T08:18:57Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.citation | Maciel, M. J. P. (2017). "Du concept de Praeparatio Euangelica à la christianisation de l’art, notamment dans le choix des sujets iconographiques de la mosaïque romaine". Journal of Mosaic Research, 10, 253-258. | tr_TR |
dc.identifier.issn | 1309-047X | - |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/369470 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11452/11545 | - |
dc.description.abstract | As the Latin phrase in the above title says, the passage from paganism to Christianity does not arise ex machina, but it is also prepared through the continuous experience of religiosity in pagan contexts. There is a preparation that is said to be evangelical, because little by little and in many ways, the Christian Good News reaches the whole Roman Empire. This is visible in the evolution of classical art, especially in the mosaic, with the best examples, among other significant myths, of Orpheus’s story. Hence the importance of new approaches to classical myths, namely in their representation in opus musivum. | en_US |
dc.description.abstract | Yukarıda adı geçen Latince deyim, çok tanrılı dinden Hıristiyanlığa giden yolun “ex machina”dan değil, aynı zamanda çok tanrılı dinlerde süreklilik gösteren dindarlık deneyiminden geçtiğini ifade etmektedir. Evangelist olduğu söylenen bir oluşum küçük küçük ve pek çok yolla Hıristiyan vahiylerini, tüm Roma İmparatorluğu’na ulaştırmaktadır. Bu klasik sanatın evriminde, özellikle en iyi örnekleri mozaik sanatında, diğer anlamlı mitlerin arasında bilhassa Orpheus’un hikayesinde görülebilir. Dolayısıyla klasik mitlere yeni yaklaşımların önemi, yani “opus musivum’da” temsil edilmeleri ele alınacaktır. | tr_TR |
dc.language.iso | fr | fr |
dc.publisher | Uludağ Üniversitesi | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Atıf 4.0 Uluslararası | tr_TR |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | * |
dc.subject | Roman art | en_US |
dc.subject | Mosaic | en_US |
dc.subject | Praeparatio euangelica | en_US |
dc.subject | Paleo-Christian art. | en_US |
dc.subject | Roma sanatı | tr_TR |
dc.subject | Mozaik | tr_TR |
dc.subject | Paleo-Hıristiyan sanatı | tr_TR |
dc.title | Du concept de Praeparatio Euangelica à la christianisation de l’art, notamment dans le choix des sujets iconographiques de la mosaïque romaine | fr |
dc.title.alternative | Roma Mozaiği’nin ikonografik sonularının seçiminde sanatın Hıristiyanlaştırılması; Praeparatio Euangelica kavramı | tr_TR |
dc.type | Article | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi | tr_TR |
dc.identifier.startpage | 253 | tr_TR |
dc.identifier.endpage | 258 | tr_TR |
dc.identifier.issue | 10 | tr_TR |
dc.relation.journal | Journal of Mosaic Research | en_US |
Appears in Collections: | 2017 Sayı 10 |
This item is licensed under a Creative Commons License