Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/11583
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorUgolini, Federico-
dc.date.accessioned2020-06-30T06:26:49Z-
dc.date.available2020-06-30T06:26:49Z-
dc.date.issued2018-07-05-
dc.identifier.citationUgolini, F. (2018). "A new insight into the iconography of the Civitas Classis mosaic at Sant’Apollinare Nuovo, Ravenna". Journal of Mosaic Research, 11, 287-295.tr_TR
dc.identifier.issn1309-047X-
dc.identifier.issn2619-9165-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/500956-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/11583-
dc.description.abstractRavenna boasts a high number of mosaics dating from the Late Antique period. Scholars have often considered these artworks in isolation, often within historical and topographic studies, and only from a very limited symbolic and iconographic perspective. This paper provides a new interpretation on the iconography of the Civitas Classis mosaic at SantʼApollinare Nuovo, Ravenna, from the early 6th century AD. The first section of the paper explores the iconography of the mosaic by investigating both topographic and symbolic details represented in the port scene of the Civitas Classis mosaic. The second section examines the aspects of symbolism, identity and metaphors for power expressed by the iconography of the Civitas Classis mosaic. This paper also provides an entry point, written in English, into the study of the mosaics from the Adriatic region in antiquity.en_US
dc.description.sponsorshipRavenna’da, Geç Antik Dönem’den kalma çok sayıda mozaik bulunmaktadır. Akademisyenler genellikle bu sanat eserlerini çoğunlukla tarihsel ve topografik çalışmalardan ayrı olarak ve sadece sınırlı bir simgesel ve ikonografik perspektifle değerlendirmişlerdir. Bu makalede, SantʼApollinare Nuovo, Ravenna’da Civitas Classis Mozaiği’nin, İS 6. yüzyılın başlarından itibaren, ikonografisine dair yeni bir yorum sunulmaktadır. Makalenin ilk bölümü, Civitas Classis Mozaiği’nin liman sahnesinde temsil edilen hem topografik hem de sembolik detayları araştırarak mozaiğin ikonografisini incelemektedir. İkinci bölümde, Civitas Classis Mozaiği’nin ikonografisi ile ifade edilen sembolizm, kimlik ve metaforların yönleri ele alınmaktadır. İngilizce olarak yazılmış bu çalışma, aynı zamanda, Antik Çağ’da Adriyatik Bölgesi’nden gelen mozaiklerin giriş noktasının incelenmesini de sunmaktadır.tr_TR
dc.language.isoenen
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectCivitas Classistr_TR
dc.subjectS. Apollinare Nuovotr_TR
dc.subjectRavennatr_TR
dc.subjectAdriatic Seaen_US
dc.subjectLate antiquityen_US
dc.subjectAdriyatik Denizitr_TR
dc.subjectGeç antiktr_TR
dc.titleA new insight into the iconography of the Civitas Classis mosaic at Sant’Apollinare Nuovo, Ravennaen_US
dc.title.alternativeRavenna, Sant’Apollinare Nuovo’daki Civitas Classis mozaiği ikonografisi üzerine yeni bir bakış açısıtr_TR
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.identifier.startpage287tr_TR
dc.identifier.endpage295tr_TR
dc.identifier.issue11tr_TR
dc.relation.journalJournal of Mosaic Researchen_US
Appears in Collections:2018 Sayı 11

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
11_21.pdf7.11 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons