Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/12794
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorArı, Erkan-
dc.contributor.authorYılmaz, Veysel-
dc.date.accessioned2020-09-21T08:44:37Z-
dc.date.available2020-09-21T08:44:37Z-
dc.date.issued2020-03-30-
dc.identifier.citationErkan, A. ve Yılmaz, V. (2020). "Üniversite öğrencilerinin online oyun oynama davranışlarının açıklanmasına yönelik bir model önerisi". International Journal of Social Inquiry, 13(1), 87-112.tr_TR
dc.identifier.issn1307-8364-
dc.identifier.issn1307-9999-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1130235-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/12794-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Eskişehir’de öğrenim gören üniversite öğrencilerinin online oyun oynama davranışlarını etkileyen faktörler önerilen bir yapısal eşitlik modeliyle araştırmaktır. Önerilen yapısal modelde, görsel cazibe, gerçeklerden kaçış, akış deneyimi, başarı, zevk, öz yeterlilik ve oynama niyeti ve davranışı faktörleri ele alınmıştır. Modelde yer alan faktörler arasındaki ilişiklerin test edilmesinde Yapısal Eşitlik Modeli (YEM) kullanılmıştır. Modelin uygunluğu ise, YEM literatüründe kullanılan çeşitli uyum ölçütlerine göre değerlendirilmiştir. Model uyumu için hesaplanan ki-kare değeri 400,37 ve (χ2/sd) değeri ise 2,24 olarak hesaplanmıştır. Analizlerden bazıları; öz yeterlilik ile başarı ve zevk ile oynama niyeti arasındaki ilişki katsayıları sırasıyla 0,92 ve 0,74 olarak hesaplanmıştırtr_TR
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to investigate a proposed structural equation model that influences the behavior of university students studying in Eskişehir to play online games. In the proposed structural model, visual attraction, escape from facts, flow experience, success, enjoyment, self-sufficiency and intention to play and behavior are discussed. Structural Equation Model (SEM) was used to test the relationships between the factors in the model. The suitability of the model was evaluated according to various compliance criteria used in YEM literature. The calculated chi-square value for the model fit was calculated as 400,37 and (χ2/sd) as 1.88. Some of the analyzes; The correlation coefficients between self-efficacy and achievement, intention to play and enjoyment were calculated as 0.92 and 0.74, respectively.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectOnline oyuntr_TR
dc.subjectOnline gameen_US
dc.subjectGörsel cazibetr_TR
dc.subjectAkış deneyimitr_TR
dc.subjectGerçeklerden kaçıştr_TR
dc.subjectYapısal Eşitlik Modeli (YEM)tr_TR
dc.subjectVisual attractionen_US
dc.subjectFlow experienceen_US
dc.subjectEscape from the truthen_US
dc.subjectStructural Equation Model (SEM)en_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin online oyun oynama davranışlarının açıklanmasına yönelik bir model önerisitr_TR
dc.title.alternativeA model proposal for explaining the online game-playing behaviors of university studentsen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.identifier.startpage87tr_TR
dc.identifier.endpage112tr_TR
dc.identifier.volume13tr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.relation.journalBursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi / International Journal of Social Inquirytr_TR
Appears in Collections:2020 Cilt 13 Sayı 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
13_1_4.pdf699.9 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons