Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/12795
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTürker, Habip-
dc.date.accessioned2020-09-21T08:46:17Z-
dc.date.available2020-09-21T08:46:17Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.citationTürker, H. (2011). "Husserl’de psikolojizm eleştirisi". Kaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, 16, 75-93.tr_TR
dc.identifier.issn2645-8950-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/272394-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/12795-
dc.description.abstractBu makale görüngübilimin gelişiminde belirleyici bir rolü olan Husserl’in psikolojizm eleştirisini ayrıntılı olarak, tüm yönleriyle ortaya koymakta ve analiz etmektedir. Burada onun felsefe tarihine ilişkin gerekçelendirilmemiş sözleri eleştirilirken, pskolojistlerle alakalı olarak belirlediği üç önyargıyı analiz etmekte ve son iki önyargının temelde birinci önyargıya indirgenebileceğini savunmaktadır. Husserl’in savunduğu mantık anlayışının temelde Platoncu olduğunu belirtmekte, ancak onun deneyimi bilgiden dışlamadığını ve deney-bilgi ilişkisinde Kant’tan farklı düşünmediğinin altını çizmektedir. Husserl, zihnimizin doğa yasalarını önsel olarak kurma imkanı olmadığını belirterek, mutlak bilginin asla deneysel alanda elde edilemeyeceğini, fakat saf mantığın yasalarıyla mathesis pura’nın yasalarını içeren saf kavramsal bilginin alanında elde edileceğini savunur.tr_TR
dc.description.abstractThis essay aims to elucidate Husserl’s criticism of psychologism in detail, while Husserl’s unjustified remarks on the history of philosophy is criticized. The essay analyzes the three basic prejudices which are pointed out by Husserl and defends the reducibility of the last two prejudices to the first one. It expresses that Huserl’s conception of logic is platonic, but it underlines that Husserl does not exclude experience from knowledge, and that he agrees with Kant saying that all knowledge begins with experience. Husserl says that causal laws cannot be known apriori or established by our insight. Therefore, absolute knowledge cannot be achieved from empirical area. We can get absolute knowledge only from the area of pure conceptual knowledge.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectGörüngübilim (Fenomenoloji)tr_TR
dc.subjectHusserltr_TR
dc.subjectPsikolojizm eleştirisitr_TR
dc.subjectDoğalcılıktr_TR
dc.subjectMantıktr_TR
dc.subjectPhenomenologyen_US
dc.subjectCriticism of psychologismen_US
dc.subjectNaturalismen_US
dc.subjectLogicen_US
dc.titleHusserl’de psikolojizm eleştirisitr_TR
dc.title.alternativeThe critique of psychologism in Husserlen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.identifier.startpage75tr_TR
dc.identifier.endpage93tr_TR
dc.identifier.issue16tr_TR
dc.relation.journalKaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisitr_TR
Appears in Collections:2011 Sayı 16

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2011_16_7.pdf378.85 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons