Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11452/12800
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.date.accessioned | 2020-09-21T08:51:58Z | - |
dc.date.available | 2020-09-21T08:51:58Z | - |
dc.date.issued | 2011 | - |
dc.identifier.citation | Nuyan, E. (2011). "Kısa bir sinema felsefesi tarihçesi: R. Arnheim, S. Eisenstein, A. Tarkovsky". Kaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, 16, 134-141. | tr_TR |
dc.identifier.issn | 2645-8950 | - |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/272397 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11452/12800 | - |
dc.description.abstract | Sinemanın ortaya çıkışı çağın en önemli olaylarından birisi olmuştur. Sinema tüm sanat dalları arasında en geniş kitlelere ulaşabileni olduğu için sinema aracılığıyla çeşitli dünya görüşleri ve onlarla bağlantılı değerlilik anlayışları geniş kitleleri etkileyebilmektedir. Hatta yeni “modalar”ın yeni yaşama biçimlerinin ortaya çıkmasına yol açmaktadır. 20. yüzyılın başlarında sinemanın ilk ortaya çıktığı zamandan bu yana sinemanın ne olduğu, sinemanın insanlık için olanakları araştırma konusu yapılmıştır. Bu çalışmada sinema felsefesinde köşe taşı sayılabilecek üç önemli kuramcı ele alınarak, bu kuramcılar aracılığıyla sinema felsefesindeki belli başlı tartışmalar serimlenmeye çalışılmıştır. | tr_TR |
dc.description.abstract | One of the most important events of the era was the emergence of cinema. Between all branches of art the cinema reaches the widest audience, therefore it`s various world views and their associated conceptions of value impact the audience so much that it creates and changes `trends` and life styles. Since the beginning of the 20th century, from it's first appearance, what does this mean that cinema and its possibilities for humanity have always been the subject of research. This study aims to expose major debates on cinema by elaborating three theoricians considered as cornerstone in philosophy of cinema. | en_US |
dc.language.iso | tr | tr_TR |
dc.publisher | Uludağ Üniversitesi | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Atıf 4.0 Uluslararası | tr_TR |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | * |
dc.subject | Sinema | tr_TR |
dc.subject | Kuram | tr_TR |
dc.subject | Felsefe | tr_TR |
dc.subject | Sanat | tr_TR |
dc.subject | R. Arnheim | tr_TR |
dc.subject | S. Eisenstein | tr_TR |
dc.subject | A. Tarkovsky | tr_TR |
dc.subject | Cinema | en_US |
dc.subject | Theory | en_US |
dc.subject | Philosophy | en_US |
dc.subject | Art | en_US |
dc.title | Kısa bir sinema felsefesi tarihçesi: R. Arnheim, S. Eisenstein, A. Tarkovsky | tr_TR |
dc.title.alternative | A short history of cinema philosophy: R. Arnheim, S. Eisenstein, A. Tarkovsky | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi | tr_TR |
dc.contributor.department | Uludağ Üniversitesi/Fen-Edebiyat Fakültesi/Felsefe Bölümü. | tr_TR |
dc.identifier.startpage | 133 | tr_TR |
dc.identifier.endpage | 141 | tr_TR |
dc.identifier.issue | 16 | tr_TR |
dc.relation.journal | Kaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi | tr_TR |
dc.contributor.buuauthor | Nuyan, Elif | - |
Appears in Collections: | 2011 Sayı 16 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2011_16_10.pdf | 211.58 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License