Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/12959
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.date.accessioned2020-09-29T05:52:53Z-
dc.date.available2020-09-29T05:52:53Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationÖztürk, Ü. (2013). "Eleştirel felsefesi bağlamında Kant’ın “Transendental Estetik”i". Kaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, 20, 41-64.tr_TR
dc.identifier.issn2645-8950-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/149819-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/12959-
dc.description.abstractKant’ın Saf Aklın Eleştirisi’nin en önemli bölümlerinden biri, uzay ve zamanın aklî değil fakat saf duyusal temsiller olduğunun savunulduğu “Transendental Estetik”tir. Kant, duyusallığın söz konusu saf formlarının, sentetik a priori yargıların aslî kaynağı, diğer bir deyişle de, matematik ve doğa bilimlerinin epistemik koşulu olduğunu iddia eder. Dahası ona göre, insanın öznel yapısının bu formları, nesnelerin olanaklılık şartı olarak kabul edilmelidir. Bu anlayış, bilindiği üzere, Kant’ın transendental idealizminin özünü teşkîl eder ve görünüşler ile kendinde şeyler arasındaki temel bir ayrımı açığa çıkarır. Bu çalışmada, ilk olarak “Transendental Estetik”in ana argümanları derinlemesine bir biçimde çözümlenecektir. İkinci olarak, Kant’ın “Estetik”deki temel ayrımlarının eleştirel felsefe bakımından yeri saptanarak, bu ayrımların sonraki yapıtlarına giden yolda gördüğü işlev irdelenecektir.tr_TR
dc.description.abstractOne of the substantial parts of the Critique of Pure Reason is the “Transcendental Aesthetic,” whose task is to set forth that space and time are not intellectual but rather pure sensible representations. Kant argues that these pure forms of sensibility are the original source of synthetic a priori judgements, in other words, they constitute the epistemic conditions of mathematical and natural sciences. What is more, according to him, these pure forms of human subjectivity are to be regarded as the conditions of the possibility of objects. As it is known, this conception is the core of Kant’s transcendental idealism and reveals a fundamental distinction between appearances and things themselves. In this study, we will first make a deep analysis of the main arguments of the “Transcendental Aesthetic.” Secondly, Kant’s fundemantal distinctions lexically structured within the body of the “Aesthetic” will be determined with reference to critical philosophy in order to comprehend how those distinctions function in his later works.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectTransendental idealizmtr_TR
dc.subjectGörü (Anschauung)tr_TR
dc.subjectDuyusal ve aklî temsillertr_TR
dc.subjectGörünüştr_TR
dc.subjectKendinde şeytr_TR
dc.subjectTranscendental idealismtr_TR
dc.subjectIntuition (Anschauung)tr_TR
dc.subjectSensible and intellectual representationstr_TR
dc.subjectAppearancetr_TR
dc.subjectThing in itselftr_TR
dc.titleEleştirel felsefesi bağlamında Kant’ın “Transendental Estetik”itr_TR
dc.title.alternativeKant’s “Transcendental Aesthetic” in the context of his critical philosophytr_TR
dc.typeArticletr_TR
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/Fen-Edebiyat Fakültesi/Felsefe Bölümü.tr_TR
dc.identifier.startpage41tr_TR
dc.identifier.endpage64tr_TR
dc.identifier.issue20tr_TR
dc.relation.journalKaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisitr_TR
dc.contributor.buuauthorÖztürk, Ümit-
Appears in Collections:2013 Sayı 20

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2013_20_4.pdf313.8 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons