Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/13020
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorHatipoğlu, Sinem Elkatip-
dc.date.accessioned2020-09-30T07:46:03Z-
dc.date.available2020-09-30T07:46:03Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationHatipoğlu, S. E. (2014). "Prohairesis in aristotle and Epictetus: A comparative study". Kaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, 22, 45-64.tr_TR
dc.identifier.issn2645-8950-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/149804-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/13020-
dc.description.abstractThe concept of prohairesis in Aristotelian ethics, usually translated as deliberate choice or policy decision, is later revived by Epictetus, a major figure among the Stoics. In this paper I critically examine how the concept of prohairesis is employed by Aristotle and by Epictetus and the differences involved. Aristotle’s concept of prohairesis acquires its meaning in a framework according to which we live in a world where at least some things are up to us whereas Epictetus’s concept of prohairesis acquires its meaning in a framework where nothing is up to us. As such, Aristotle’s concept of prohairesis is essentially about choice and assumes freedom and thereby more ethical in character, whereas Epictetus’s concept of prohairesis is used to provide a metaphysical basis for freedom and as such less ethical in character.en_US
dc.description.abstractBu makalede, prohairesis kavramının Aristoteles ve Epiktetos’ta nasıl ele alındığını ve bu kavrayışlardaki farklılıkları inceleyeceğim. Prohairesis’i sadece kelime anlamının karmaşıklığı değil, aynı zamanda bu anlamın Aristoteles’ten Epiktetos’a kadar geçirdiği değişim bakımından da, tek bir kelime ile karşılamak suretiyle çevirmek oldukça zordur. Bennett’e (2001) göre, antik ve Helenistik felsefe üzerine yazılmış olan ikincil literatürün, prohairesis’i Aristoteles için ‘iradi tercih’, Epiktetos içinse ‘amaca yönelik tercih olarak çevirme yönünde bir eğilimi vardır. Yine de Aristoteles ve Epiktetos’un prohairesis kavramları arasındaki farkları anlayabilmek için daha derin bir inceleme gereklidir. Bu nedenle, makalenin amacı hem Aristoteles hem de Epiktetos’un prohairesis ile neyi kast ettiklerini anlayabilmek açısından daha iyi bir kavrayış sağlamaktır. Kelimenin kronolojik kullanımına sadık kalmak bakımından, önce Aristoteles’in daha sonra da Epiktetos’un prohairesis kavramını ele alacağım.tr_TR
dc.language.isoenen
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectProhairesisen_US
dc.subjectAristotleen_US
dc.subjectEpictetusen_US
dc.subjectChoiceen_US
dc.subjectFreedomen_US
dc.subjectDeliberationen_US
dc.subjectAristotelesen_US
dc.subjectEpiktetosen_US
dc.subjectTercihtr_TR
dc.subjectÖzgürlüktr_TR
dc.subjectEtraflıca düşünmetr_TR
dc.titleProhairesis in aristotle and Epictetus: A comparative studyen_US
dc.title.alternativeAristoteles ve Epiktetos’da prohairesis: Karşılaştırmalı bir incelemeen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.identifier.startpage45tr_TR
dc.identifier.endpage64tr_TR
dc.identifier.issue22tr_TR
dc.relation.journalKaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisitr_TR
Appears in Collections:2014 Sayı 22

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2014_22_3.pdf234.52 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons