Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/13163
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorUrhan, Veli-
dc.date.accessioned2020-10-06T06:30:25Z-
dc.date.available2020-10-06T06:30:25Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationUrhan, V. (2016). "Aristoteles’in siyaset felsefesinde anayasal yönetim". Kaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, 27, 211-230.tr_TR
dc.identifier.issn2645-8950-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/270821-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/13163-
dc.description.abstractAristoteles’in siyasetle ilgili düşüncelerinin, Politika, Nikomakhos’a Etik, Eudemos’a Etik, Atinalıların Devleti ve Retorik adlı eserlerinde yer aldığı söylenebilir. Politika’nın ikinci kitabında sözlerine “sırada devletin biçimini tartışmak ve hangisinin daha iyi olduğunu anlayabilecek durumda olduğumuzu varsayarak bunu anlamaya çalışmak var” diyerek başlayan Aristoteles, bunun için iyi yönetilen bazı devletlerin anayasalarına bakmaya ve, hiç kuşkusuz Platon’u kast ederek, bazı yazarların ütopyalarına bakmaya ihtiyaç duyulacağına işaret eder. Platon’da olduğu gibi, devletten hep site devletini anlayan Aristoteles’e göre, devlet adamıyla devlet, kralla uyrukları, aile reisiyle ev halkı, efendiyle köleleri arasındaki ilişkilerin hep aynı türden ilişkiler olduğunu sanmak yanlıştır. Aristoteles, ne zengin azınlığın ne de yoksul çoğunluğun değil de, ancak ortak çıkarın gözetilmesiyle oluşabilecek orta tabakanın güçlü olduğu ve adaletin kendisiyle tecelli ettiği bir yönetim biçimi olan politeianın oligarşi ile demokrasinin uzlaştırılması sonucunda ortaya çıkabileceğini öne sürer. Demokratik anayasanın oligarşik anayasaya göre isyana ve devrime daha az açık olması nedeniyle ötekine göre daha sürdürülebilir bir nitelik taşıdığı kanısında olan Aristoteles, hem etik hem siyaset anlayışının merkezinde yer alan altın orta ilkesi gereği, güçlü bir orta tabakaya yaslanan anayasanın en güvenli ve en sürdürülebilir bir anayasa olacağından kuşku duymamaktadır.tr_TR
dc.description.abstractIt can be said that the thought of Aristotle regarding politics takes place in his works: Politika, Nikomakhos’a Etik, Eudemos’a Etik, Atinalıların Devleti and Retorik. At the outset of his second book of Politika, he argues that “our purpose is to consider what form of political community is best of all for those who are the most competent to realize their ideal of life." To be able to accomplish this, he indicates that we have to examine not only the constitutions of “well-governed states” but also “any theoretical forms”, held in esteem. Aristotle undoubtedly refers to Platon and argues that it is a necessity to understand some author’s book related with Utopia. As is the case with Plato and Aristotle who always understands a state as the “site," considers that it is wrong to think that the relationship between statesman and state, households and householder, slaves and master are the same kind of it. Aristotle argues that neither rich minority nor poor majority, but the common interest of the middle layer constituted with observance is robust and the politeia, a form of government manifested its own justice, can occur as a result of reconciling democracy with oligarchy. Aristotle, who is of the opinion that democratic constitution is a more sustainable constitution compared to oligarchic constitution due to its less obviousness to rebellion and revolution, in keeping with the principle of the “Golden Middle," located in the heart of both ethics and politics, has no doubt about that constitution leaned on a strong middle class will be the safest and most sustainable constitution.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectSiyasettr_TR
dc.subjectOligarşitr_TR
dc.subjectDemokrasitr_TR
dc.subjectLiyakattr_TR
dc.subjectAdalettr_TR
dc.subjectAnayasal yönetimtr_TR
dc.subjectPoliticsen_US
dc.subjectOligarchyen_US
dc.subjectDemocracyen_US
dc.subjectMeriten_US
dc.subjectJusticeen_US
dc.subjectConstitutional administrationen_US
dc.titleAristoteles’in siyaset felsefesinde anayasal yönetimtr_TR
dc.title.alternativeConstitutional government in Aristotle’s political philosophytr_TR
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.identifier.startpage211tr_TR
dc.identifier.endpage230tr_TR
dc.identifier.issue27tr_TR
dc.relation.journalKaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisitr_TR
Appears in Collections:2016 Sayı 27

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2016_27_14.pdf292.59 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons