Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/13375
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTosun, Cengiz Mesut-
dc.contributor.authorBerk, Mehmet-
dc.date.accessioned2020-10-20T10:17:52Z-
dc.date.available2020-10-20T10:17:52Z-
dc.date.issued2018-02-09-
dc.identifier.citationTosun, C. M. ve Berk, M. (2018). "Foucault’nun felsefesinde bir “sözel ilişki etiği”: Parrhesia". Kaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, 30, 145-157.tr_TR
dc.identifier.issn2645-8950-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/449893-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/13375-
dc.description.abstractParrhesia, Michel Foucault’nun yaşamının son birkaç yılında yaptığı çalışmalarda sıkça karşılaştığımız bir sözcüktür. Euripides’in tragedyalarından başlayarak tüm Antikçağ boyunca bu sözcüğün anlam bakımından karşıladığı tematik farklılıklarını irdeleyen Foucault’nun parrhesia çalışmaları, Bilme İradesi eseri ile Hazların Kullanımı ve Kendilik Kaygısı eserlerinin arasında bir geçiş soruşturması olarak karşımıza çıkmaktadır. Parrhesia, Antikçağ ahlakında öznenin kendisiyle ve başkalarıyla kurduğu etik ilişkinin en temel “kendilik pratikleri”nden biridir. Çalışmamızda, Foucault’nun “sözel ilişki etiği” olarak tanımladığı bu pratiğin genel hatlarını serimledikten sonra, öznenin kendisiyle kurduğu “kendilik ilişkisi” ile irtibatını, askesis ile ilişkisini ve bu sözel etik pratiğin Foucault’nun son döneminde yaptığı Antikçağ soruşturmasındaki yerini tartışıyoruz.tr_TR
dc.description.abstractParrhesia is a Word, which we often encounter in Michel Foucault’s work in the last few years of his life. Foucault’s work on parrhesia is focused on examining the thematic differences of its meaning throughout the Antiquity starting with the tragedies of Euripides; and this body of work appears as a transition investigation between his Will of Knowing and his Usage of Pleasure and Anxiety of Self. Parrhesia is one of the most basic "self-practices" of the ethical relationship that the self establishes with itself and with others in antiquity ethics. In this study, we aim first to describe the main features of this practice, which Foucault defines as “discursive relationship ethics”, and then to discuss its relation with “self relation” which the self establishes with itself and the place of this ethics practice in Foucault’s Antiquity investigation in his last period of work.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectFoucaulten_US
dc.subjectSokratesen_US
dc.subjectEtiktr_TR
dc.subjectAntikçağtr_TR
dc.subjectParrhesiaen_US
dc.subjectParrhesiastesen_US
dc.subjectBasanosen_US
dc.subjectAskesisen_US
dc.subjectFoucaulten_US
dc.subjectSocratesen_US
dc.subjectEthicsen_US
dc.subjectAntiquityen_US
dc.subjectParrhesiaen_US
dc.subjectParrhesiastesen_US
dc.subjectBasanosen_US
dc.subjectAskesisen_US
dc.titleFoucault’nun felsefesinde bir “sözel ilişki etiği”: Parrhesiatr_TR
dc.title.alternativeParrhesia: A “discursive relationship ethics” in foucault’s philosophyen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.identifier.startpage145tr_TR
dc.identifier.endpage157tr_TR
dc.identifier.issue30tr_TR
dc.relation.journalKaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisitr_TR
Appears in Collections:2018 Sayı 30

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2018_30_12.pdf262.39 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons