Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/13397
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÇağlıyan, Çağdaş E.-
dc.date.accessioned2020-10-21T07:07:20Z-
dc.date.available2020-10-21T07:07:20Z-
dc.date.issued2018-10-30-
dc.identifier.citationÇağlıyan, Ç. E. (2018). "Ortak bir anlam zemini kurmaya yönelik bir çaba olarak Edmund Husserl’in fenomenolojik yöntemi". Kaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, 31, 279-298.tr_TR
dc.identifier.issn2645-8950-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/568631-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/13397-
dc.description.abstractFelsefe tarihinde sıklıkla ortaya konulmuş olan ve karşımıza çıkan sorunların en önemlilerinden birinin “ben’in nesne’ye ilişkin bilgisinin olanaklı olup olmadığı” problemi olduğunu söyleyebiliriz. Bu bağlamda, çağların tini genellikle ben’in nesneye ilişkin bilgisinin kuruluş ve yıkılış aşamalarının birbirini izlemesi şeklinde ilerler. Bir dönem, bu olanaklar yapılandırılır, ardından onların dayanaksızlığı açığa çıkarılır, sonrasında yeniden bu olanağı kazanma çabası başgösterir. Bu kazanma çabasının yakın tarihli önemli bir örneği olarak Husserl’in fenomenolojisini anabiliriz. Husserl, kendi dizgesinde hem bilgiyi temellendiren bir öğreti kurgular, hem de bilinç nesnelerine nasıl yaklaşmamız gerektiğini ortaya koyan bir yöntem belirler. Çalışmamızda, bir yandan Husserl’in yönteminin bilginin olanağını nasıl güvenceye aldığı irdelenecek hem de bu güvencenin aynı zamanda hangi anlamlara gelebileceği tartışılacaktır. Bu amaçla Husserl’in epokhe, Saf Ben, yönelimsellik gibi terimleri, incelememizde bir yön belirlememize yardımcı olacaktır.tr_TR
dc.description.abstractWe can say, one of the most significant problems that often revealed in the history of philosophy is whether or not it is possible for an ego to have the knowledge about an object. In this context, spirit of ages generally progresses in the form of constitution and destruction stages following each other of the Ego’s knowledge related to the object. For a period, these possibilities are structured; after that, their baselessness are disclosed; then, an effort to get these possibilities arises again. We can mention Husserl’s phenomenology as a significant effort to get it in the recent history. Husserl, both revealed a doctrine that grounded the reliability of the knowledge and determined a method that shows us how can we approach to the objects of the consciousness in his system. We will scrutinise how Husserl’s method secures the possibility of the knowledge on the one hand, and discuss what implied in this assurance on the other. In accordance with this purpose, Husserl’s terms such as epoche, Absolute Ego, intentionality, etc. will guide us to decide our path in our research.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectEdmund Husserlen_US
dc.subjectFenomenolojitr_TR
dc.subjectEpokheen_US
dc.subjectSaf bentr_TR
dc.subjectYönelimselliktr_TR
dc.subjectPhenomenologyen_US
dc.subjectEpocheen_US
dc.subjectPure egoen_US
dc.subjectIntentionalityen_US
dc.titleOrtak bir anlam zemini kurmaya yönelik bir çaba olarak Edmund Husserl’in fenomenolojik yöntemitr_TR
dc.title.alternativeEdmund Husserl’s phenomenological method as an effort to constitute a common meaning grounden_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.identifier.startpage279tr_TR
dc.identifier.endpage298tr_TR
dc.identifier.issue31tr_TR
dc.relation.journalKaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisitr_TR
Appears in Collections:2018 Sayı 31

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2018_31_15.pdf466.75 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons