Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/13399
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBal, Metin-
dc.date.accessioned2020-10-21T07:12:20Z-
dc.date.available2020-10-21T07:12:20Z-
dc.date.issued2018-10-30-
dc.identifier.citationBal, M. (2018). "Brecht’in epik tiyatro teorisi ve Arturo Ui’nin önlenebilir yükselişi oyununun felsefi bir yorumu". Kaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, 31, 321-347.tr_TR
dc.identifier.issn2645-8950-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/570129-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/13399-
dc.descriptionBu makale, Tiyatro Gazetesi’nin Mayıs 2018 sayısında çok kısa bir versiyonu “Diyalektikçiler Brecht’in Arturo Ui’nin Önlenebilir Yükselişi Oyununu Sahneliyor” başlığıyla yayınlanan yazının geliştirilmiş halidir.tr_TR
dc.description.abstractBu makale Brecht’in düşündürdüğü sorudan yola çıkar: Gerçekle ilişkiniz nedir? Brecht epik tiyatro teorisini gerçeği üretmek için bir alternatif olarak yaratır. Arturo Ui’nin Önlenebilir Yükselişi oyunu epik tiyatro teorisinin tüm özelliklerinin bir uygulamasının bulunabileceği bir sanat yapıtıdır. Makalenin başlangıcında epik tiyatro teorisinin sanat felsefesindeki yeri gösterilir. Bunun ardından Brecht’in Arturo Ui’nin Önlenebilir Yükselişi oyununun tarihsel ve teatral önemi anlatılır. Oyunda adı geçen ancak Brecht’in yazmadığı Yuva adlı bir şarkı yazılır. Son olarak Arturo Ui’nin Önlenebilir Yükselişi oyununun epik tiyatro teorisi bağlamında felsefi bir değerlendirmesi yapılır.tr_TR
dc.description.abstractThis article sets off from the question Brecht makes us think of: What is your relation to the reality? Brecht creates the theory of epic theatre as an alternative way for the production of reality. Brecht’s play The Resistible Rise of Arturo Ui is a work of art in which an implementations of all characteristics of the theory of epic theatre can be found. In the beginning of the article an account of the place of the theory of epic theatre in the philosophy of art is tried to be given. After that, historical and theatrical importance of Brecht’s play The Resistible Rise of Arturo Ui is explained. A song titled as “Home” mentioned in the play but had not written by Brecht is written. Finally a philosophical evaluation of the play The Resistable Rise of Arturo Ui in context of the theory of epic theatre is made.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectSanat felsefesitr_TR
dc.subjectEpik tiyatro teorisitr_TR
dc.subjectAnti-realizmen_US
dc.subjectTiyatro için küçük organontr_TR
dc.subjectArturo Ui’nin önlenebilir yükselişitr_TR
dc.subjectPhilosophy of arten_US
dc.subjectTheory of epic theatreen_US
dc.subjectAnti-realismen_US
dc.subjectA short organum for the theatreen_US
dc.subjectThe resistible rise of Arturo Uien_US
dc.titleBrecht’in epik tiyatro teorisi ve Arturo Ui’nin önlenebilir yükselişi oyununun felsefi bir yorumutr_TR
dc.title.alternativeA philosophical interpretation of Brecht’s theory of epic theatre and the play the resistible rise of Arturo Uien_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.identifier.startpage321tr_TR
dc.identifier.endpage347tr_TR
dc.identifier.issue31tr_TR
dc.relation.journalKaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisitr_TR
Appears in Collections:2018 Sayı 31

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2018_31_17.pdf498.88 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons