Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/13406
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGürdal, Gökhan-
dc.date.accessioned2020-10-21T08:23:31Z-
dc.date.available2020-10-21T08:23:31Z-
dc.date.issued2019-03-15-
dc.identifier.citationGürdal, G. (2019). "Hareketli resimlerin felsefesi ve felsefe olarak film". Kaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, 18(1), 37-57.tr_TR
dc.identifier.issn2645-8950-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/613922-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/13406-
dc.description.abstractBu yazının amacı sinema felsefesine dair yapılmış temel bazı tartışmaları ortaya koymak ve ”sinema felsefesi”nin imkanını göstermektir. Bunu yaparken ilk olarak ”sinema felsefesi”nin ortaya çıkışını ve onun ”film teorisi” ile olan ilişkisini aktarmaya çalıştık. Daha sonra, filmin ne tür bir ”anlatı”ya sahip olduğunu, Simetri ve Asitmetri Tezleri açısından incelemeye çalıştık. Yazının ikinci kısmında, sinemayı, onu oluşturan fiziksel öğeler üzerinden tanımlamaya ve tarihsel gelişimini kısaca ortaya koymaya çalıştık. Ardından, G. Deleuze’ün ”felsefe” anlayışını temele alarak sinema ile felsefe arasındaki ilişkiyi belirlemeye ve sinemanın yeni bir düşünce tarzı olduğunu fikrini desteklemeye çalıştık. Ayrıca sinemanın bir dil olup olmadığı ve sinemanın neliği hakkında kısa bir tartışma yapmayı denedik.tr_TR
dc.description.abstractThe aim of this paper is to put forth the some of the main arguments about the philosophy of cinema and to show the possibility of “philosophy of cinema”. While doing this, at first we have tried to convey the emergence of “philosophy of cinema” and its relationship with “film theory”. Thereafter we have tried to investigate that what kind of “narrative” the film has in the aspect of Symmetry and Asymmetry Theses. In the second part of the paper, we have tried to define cinema over the physical elements of which it is consist of and set forth its historical development, briefly. Consequently, using G. Deleuze’s definition of cinema as base, we have tried to support the idea of that cinema is a new way of thinking. In addition we have tried to discuss whether cinema is a language or not and its quality, shortly.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectSinema felsefesitr_TR
dc.subjectFilm teorisitr_TR
dc.subjectSimetri ve asimetri tezleritr_TR
dc.subjectAnlatıtr_TR
dc.subjectDeleuzeen_US
dc.subjectPhilosophy of cinemaen_US
dc.subjectTheory of filmen_US
dc.subjectSymmetry and asymmetry thesesen_US
dc.subjectNarrationen_US
dc.subjectDeleuzeen_US
dc.titleHareketli resimlerin felsefesi ve felsefe olarak filmtr_TR
dc.title.alternativePhilosophy of motion pictures and film as philosophyen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.identifier.startpage37tr_TR
dc.identifier.endpage57tr_TR
dc.identifier.volume18tr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.relation.journalKaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisitr_TR
Appears in Collections:2019 Cilt 18 Sayı 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2019_18_1_3.pdf442.82 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons