Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/13422
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSümer, Banu Alan-
dc.date.accessioned2020-10-21T11:45:33Z-
dc.date.available2020-10-21T11:45:33Z-
dc.date.issued2019-09-30-
dc.identifier.citationSümer, B. A. (2019). "Modern ve postmodern sanat anlayışlarına sanatçının yeri bağlamında bir bakış". Kaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, 18(2), 351-373.tr_TR
dc.identifier.issn2645-8950-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/795416-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/13422-
dc.description.abstractBu makalede modern ve postmodern düşüncede sanatçının konumu ele alınmaktadır. Modernizm ile postmodernizm iki farklı düşünce sistemi olduğundan, onların sanat hakkındaki düşünceleri de farklıdır. Sanata olan bu farklı anlayış biçimleri, sanatçı hakkında da farklı görüşlere sahip olmalarına neden olmuştur. Makalede öncelikle modern düşüncedeki sanat algısına kaynaklık etmesi bakımından Platon ve Aristoteles’in sanat felsefesine ilişkin temel söylemlerine yer verilecektir. Daha sonra modern sanatın oluşumunda en büyük katkıyı yapan filozof olarak Kant’ın Yargıgücünün Eleştirisi adlı eserinde incelemiş olduğu deha konusu ele alınacaktır. Son olarak da postmodern sanatta ve edebiyat kuramlarında sıklıkla karşımıza çıkan bir konu olarak yazarın kim olduğuna, yazar-okur ilişkisine, yazarın ölümüne ve yazarın işlevine ilişkin tartışmalar, Foucault ve Barthes bağlamında ele alınacaktır.tr_TR
dc.description.abstractThis article discusses the position of the artist in modern and postmodern thought. Since modernism and postmodernism are two different thinking systems, they have different ideas about art. These different forms of understanding of art cause them to have different views about the artist. In terms of being a source of modern art perception Plato and Aristotle's main discourses on philosophy of art will be included. Then, as a philosopher who made the biggest contribution to the formation of modern art, Kant's subject of genius that he probed in his work The Critique of Judgement will be discussed. Finally, the debates about the author, the author-reader relationship, the death of the author, and the author-function, a topic that is frequently encountered in postmodern art and literary theories will be discussed in the context of Foucault and Barthes.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectKanten_US
dc.subjectFoucaulten_US
dc.subjectBarthesen_US
dc.subjectSanattr_TR
dc.subjectSanatçıtr_TR
dc.subjectYazartr_TR
dc.subjectDehatr_TR
dc.subjectYazarın ölümütr_TR
dc.subjectYazar-işlevitr_TR
dc.subjectArten_US
dc.subjectArtisten_US
dc.subjectAuthoren_US
dc.subjectGeniusen_US
dc.subjectThe death of the authoren_US
dc.subjectThe author functionen_US
dc.titleModern ve postmodern sanat anlayışlarına sanatçının yeri bağlamında bir bakıştr_TR
dc.title.alternativeAn overview of the place of the artist in the modern and postmodern understanding of arten_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.identifier.startpage351tr_TR
dc.identifier.endpage373tr_TR
dc.identifier.volume18tr_TR
dc.identifier.issue2tr_TR
dc.relation.journalKaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisitr_TR
Appears in Collections:2019 Cilt 18 Sayı 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2019_18_2_4.pdf449.77 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons