Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11452/13454
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Karakaya, Talip | - |
dc.date.accessioned | 2020-10-22T08:59:39Z | - |
dc.date.available | 2020-10-22T08:59:39Z | - |
dc.date.issued | 2003-12-01 | - |
dc.identifier.citation | Karakaya, T. (2003). ''Martin Heidegger felsefesinde ölüm problemi''. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(5), 23-35. | tr_TR |
dc.identifier.issn | 1302-2423 | - |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/214730 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11452/13454 | - |
dc.description.abstract | Martin Heidegger’e göre ölüm-için-varlık düşüncesi bizi bilinçlendirmekte ve yönlendirmektedir. Çünkü ölümlü-varlık veya ölümle yüzleşme düşünce ve kaygısı Dasein’in dünya-içinde-varlık olmasını sağlar. Diğer bir ifadeyle ölüm kendini kaygıda bulur ve temellendirir. Ölümün kendisiyle tüm olanaklar biter. Dolayısıyla Dasein’in burada oluşunun her anı, her dakikası ölümle biçimlenir ve şekillenir. Çünkü ölüm Heidegger’e göre yaşamı birlik ve bütünlük haline getirmekte özellikle etkinliğini ve önemini daha da pekiştirmektedir. Kısaca Heidegger’e göre her Dasein ölümle iç içe olduğundan ölümün genel özü yoktur. Başkasına devredilemeyen özelliğe sahip olan ölüm, Dasein tarafından yaratılmakta ve yaşama anlam kazandırmaktadır. | tr_TR |
dc.description.abstract | According to Martin Heidegger, the thought of death for existence makes us conscious and directs us. Because mortal existence or the thought and anxiety of facing death provides Dasein an existence in the world. In other words, death finds itself in anxiety and establishes itself firmly. All possibilities come to an end with death itself. So, each moment and minute of Dasein’s presence here takes a form and it takes on a shape. Since death brings life as a unity and wholeness according to Heidegger, it intensifies its activity and importance more especially. In short, according to Heidegger, as each Dasein is one inside the other with death, there is no common self of death. Death, having a characteristic that cannot be transferred to the other, has been created by Dasein and it gives meaning to life.x | en_US |
dc.language.iso | tr | tr_TR |
dc.publisher | Uludağ Üniversitesi | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Atıf 4.0 Uluslararası | tr_TR |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | * |
dc.subject | Ölüm | tr_TR |
dc.subject | Martin Heidegger | tr_TR |
dc.subject | Ölüm-için-varlık | tr_TR |
dc.subject | Varlık | tr_TR |
dc.subject | Ontoloji | tr_TR |
dc.subject | Zaman | tr_TR |
dc.subject | Dasein | en_US |
dc.subject | Dünya-içinde-varlık | tr_TR |
dc.subject | Ontolojik-existential | tr_TR |
dc.subject | Ölüme-doğru-oluş | tr_TR |
dc.subject | Kaygı | tr_TR |
dc.subject | Death | en_US |
dc.subject | Being-for-death | en_US |
dc.subject | Being | en_US |
dc.subject | Ontolology | en_US |
dc.subject | Time | en_US |
dc.subject | Being-in-the world | en_US |
dc.subject | Ontological-existential | en_US |
dc.subject | Existence-toward-death | en_US |
dc.subject | Anxiety | en_US |
dc.title | Martin Heidegger felsefesinde ölüm problemi | tr_TR |
dc.title.alternative | The problem of death in Martin Heidegger philosophy | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi | tr_TR |
dc.identifier.startpage | 23 | tr_TR |
dc.identifier.endpage | 35 | tr_TR |
dc.identifier.volume | 4 | tr_TR |
dc.identifier.issue | 5 | tr_TR |
dc.relation.journal | Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi / Uludağ University Faculty of Arts and Sciences Journal of Social Sciences | tr_TR |
Appears in Collections: | 2003 Cilt 4 Sayı 5 |
This item is licensed under a Creative Commons License