Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/13547
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorŞanlı, İsmet-
dc.date.accessioned2020-10-26T08:11:41Z-
dc.date.available2020-10-26T08:11:41Z-
dc.date.issued2004-06-01-
dc.identifier.citationŞanlı, İ. (2004). “Fidâyî Dîvân’ında tasavvufî unsurlar”. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(6), 121-153.tr_TR
dc.identifier.issn1302-2423-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/214700-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/13547-
dc.descriptionBu çalışma, Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsünde Coşkun AK'ın danışmanlığında İsmet ŞANLI tarafından hazırlanan "Fidayi, hayatı, edebi kişiliği ve divanının incelenmesi (inceleme tenkitli metin)" adlı doktora tezine dayanılarak hazırlanmıştır.tr_TR
dc.description.abstractXVI. yüzyılda II. Bâyezid ve Yavuz Sultan Selim dönemlerinde yaşamış olan Fidâyî’nin asıl adı Ali Bâlî’dir. Kaynaklardaki bilgilere ve bazı kasidelerine göre Şehzade Mahmud ile Şehzade Korkud’un hizmetlerinde bulunmuş, Sultan II. Selim’in şehzadelik döneminde sipâhîlik yapmış olan Fidâyî, 969/1561 yılında vefat etmiştir. Bilinen tek eseri Divanı’dır. Oldukça hacimli olan Dîvân, nazım şekilleri ve muhtevâ açısından zengin bir eserdir. Kur’an, Hadîs, Peygamber kıssaları, evliyâ menkıbeleri, tasavvuf, Şehnâme ve yerli malzemeler Dîvân edebiyatının kaynakları arasındadır. Fidâyî Dîvânı’nda da bu kaynaklar önemli bir yer tutmaktadır. Esrâr-ı Gaybiyân, Matlabu’l-Uşşak, Mirkat-i Ruh başlıklı manzumeler ve Mevlânâ için yazılmış bir medhiye bulunan Dîvân’da ayrıca tasavvufla ilgili çok sayıda beyit de yer almaktadır. Bu çalışmamızda Dîvân’da yer alan tasavvufî unsurları incelemeye çalışacağız.tr_TR
dc.description.abstractFidâyî of whom real name is Ali Bâlî, lived in sixteenth century in the term of Bâyezid II. and Yavuz Sultan Selim. According to sources and some of his poems, he served for Şehzade Mahmud and Şehzade Korkud and had been as a knight in the term of Şehzade Selim (Selim II.). He died in 969/1561. The Dîvân is the only work of him that known. It is rather bulky and has variously poems. Quran, Hadith, tales of prophet , legends of mystics, mysticism, Şehnâme and local materials are main sources of Dîvân literature. These sources are have an important place in Fidâyî’s Dîvân. In this study, we try to examine mysticism and mytical components in Fidâyî’s Dîvân.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectOsmanlı şiiritr_TR
dc.subjectFidâyîtr_TR
dc.subjectTasavvuftr_TR
dc.subjectOttoman poetryen_US
dc.subjectMysticismen_US
dc.titleFidâyî Dîvân’ında tasavvufî unsurlartr_TR
dc.title.alternativeMystical components in Fidâyî’s Dîvânen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.identifier.startpage121tr_TR
dc.identifier.endpage153tr_TR
dc.identifier.volume5tr_TR
dc.identifier.issue6tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi / Uludağ University Faculty of Arts and Sciences Journal of Social Sciencestr_TR
Appears in Collections:2004 Cilt 5 Sayı 6

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
5_6_7.pdf130.28 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons