Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/13664
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorEyigün, Sabri-
dc.date.accessioned2020-11-02T07:00:31Z-
dc.date.available2020-11-02T07:00:31Z-
dc.date.issued2005-12-01-
dc.identifier.citationEyigün, S. (2005). “Bireysellik ve birey olma düşüncesinin sanattaki yansıması ve bir roman”. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(9), 213-220.tr_TR
dc.identifier.issn1302-2423-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/214956-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/13664-
dc.description.abstractBireysellik olgusu tarih içinde farklı uluslar tarafından değişik boyutlarda algılansa da, her zaman bireyin kendini gerçekleştirmesi ve diğerlerinden farklı bir kimse olma isteği anlamını hep korumuştur. Orhan Pamuk, 16. yüzyıl Osmanlı ressamlarının ve resim sanatının gelişim öyküsünü işte, bireyselliğin bu temel anlamı çerçevesinde Benim Adım Kırmızı romanında anlatır. Bu, aynı zamanda Osmanlı toplumundaki bireysellik olgusunun gelişim öyküsünün anlatımı anlamına da gelir. Bu bağlamda yazar, sanat, politika, toplum ve birey ilişkisini, modern ve postmodern roman teknikleriyle çok boyutlu olarak sorgular. Pamuk, bu ilişki içinde ortaya çıkan karşıtlıkları eleştirel ve sorgulayıcı bir bakış açısıyla yansıtır. Araştırma, Orhan Pamuk’un söz konusu dönemin sanat ve kültür dünyasında yaşananları bireyselliğin temel anlamıyla ilişkilendirerek estetik bir yorumla nasıl sanat katına yücelttiğini, “Dışa Dönük Eleştiri Yöntemiyle” incelemeyi amaçlamaktadır.tr_TR
dc.description.abstractDuring history, different meanings have been attached to the phenomenon "individuality” by different cultures. However, it has always retained its basic sense, the self implementation of the individual and his wish of being a remarkable member of the society. Orhan Pamuk writes the Story of the 16th century Ottoman painters and of painting in “My name is Red” within the framework of this individuality. He discusses the relations and conflicts among society, art, politics and the individual in the Ottoman realm. Thus, the author successfully introduces to the reader the tensions resulting from these relations from a critical perspective. The purpose of this study is to show how Pamuk connected the historical events and individuality to create a work of art with an aesthetic interpretation.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectOrhan Pamuktr_TR
dc.subjectBenim adım kırmızıtr_TR
dc.subjectBireyselliktr_TR
dc.subjectKendini gerçekleştirmetr_TR
dc.subjectEleştirel ve sorgulayıcı bakış açısıtr_TR
dc.subjectEstetik yorumtr_TR
dc.subjectMy name is reden_US
dc.subjectThe phenomenon "individuality"en_US
dc.subjectThe self implementation of the individualen_US
dc.subjectThe history of the development of the Ottoman paintingen_US
dc.subjectThe aesthetic interpretationen_US
dc.titleBireysellik ve birey olma düşüncesinin sanattaki yansıması ve bir romantr_TR
dc.title.alternativeThe reflection of individuality and the idea of ​​being an individual in art and a novelen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.identifier.startpage213tr_TR
dc.identifier.endpage220tr_TR
dc.identifier.volume6tr_TR
dc.identifier.issue9tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi / Uludağ University Faculty of Arts and Sciences Journal of Social Sciencestr_TR
Appears in Collections:2005 Cilt 6 Sayı 9

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
6_9_7.pdf175.67 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons