Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/13687
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.date.accessioned2020-11-02T12:19:24Z-
dc.date.available2020-11-02T12:19:24Z-
dc.date.issued1992-
dc.identifier.citationÖzcan, Z. (1992). "Augustinus doktrini üzerine bazı mülahazalar". Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 4(4), 201-215.tr_TR
dc.identifier.issn1301-3394-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/144169-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/13687-
dc.description.abstractPatristik felsefenin son ve en önemli temsilcilerinden biri olan Augustinus, Greklerin içkin hikmetinin yerine, Hristiyanlığın aşkın. Hikmeti'ni yani Tanrı’yı koymuştur. O, bütün makrokozmik ve varoluşsal problemleri Tann’dan kalkarak çözmeye çalışır. Ona göre Tanrı ve insan, asıl ve aynı derecede önemli iki sorundur. Ebedi mutluluğu için insan, ezeli, Tanrı’nın bildirdiği gerçeklerin gerekliliğini ve kurtuluşunun sadece Hikmet’le mümkün olabileceğini bilmek zorundadır. Dedüktif gerçekliklere ge­lince, şüphesiz onlar, insan hayatı için gaye değil; vasıtadır. Vahyedilmiş bilgiden aşağı olmasına rahnen, bize yaşadığımız dün­yayı tanıttığı, için, rasyonel bilgiden vazgeçmemiz imkansızdır. Hem zaten Kutsal Metinler’in iyi bir okunması, yani anlaşılması ve yorumlanması akılla olur. Dünyadaki bütün varlıklarda, Tanrısal gücün eseri olan hiyerarşi vardır ve onları Tanrısal düzen yönetmektedir. Oysa her şeyi düzenleyen Tann düzenin üstündedir. Tann’nın, O’nu tanımamızı sağlayan pozitif sıfatları vardır. Bununla birlikte, Tanrı halikındaki bu bilgimiz eksik ve antropomofiktir; çünkü O, maddi dünyadan alınmış kavramlarla belirlenemez olarak kalır. O halde Tanrı’nın gerçek mahiyetini bilemeyiz. Augustinusçu doktrinde, ezeli ger­ çekliklere yükselirken gerekli ise de, Tanrısal otorite fikri, akla sadece rehberlik eder. Augustinus, içsel yaşantılara dayanarak, Descartes’ten önce, Septiklere karşı etkili bir yöntem sayesinde, güvenilir ve kesin bilginin imkanını kanıtlar.tr_TR
dc.description.abstractSaint Augustin, un des demiers representants et considerables les les plus de la philosophie patristique, substitue la Sagesse transcendante du christianisme c’est-â-dire Dieu, â la sagesse immanente des grecs. A partir de Celuilâ, il s’efforce de resoudre tous les problemes macrocosmiques et existentiels. Chez lui, c’est Dieu et l’homme qui sont deux questions principeaıa et qui ont de la meme importance. Pour son beatitude. l’homme doit connaître qu’il lui faut les verites etemelles, communiquees de Dieu, et que son salut n ’est possible que grâce â la Sagesse biblique. Quant â des realites deductives, il est hors de doute que, seulement elleş sont le moyen, non pas la fin de la vie humaine. Malgre son inferiorite â la connaissance revelee, il est impossible que nous nous passions de cette rationnelle, puisquelle peut nous ins- truire du monde ou nous vivons. Aussi bien, c’est par la raison qu’une bonne lecture, comprehension, intnerpretation des textes bibliques devient exacte. Dans le monde tous les etres se sont hierarchises par la puissance divine et üs sont regis par l’ordre celeste. Or, Dieu qui met tout en ordre, est au-dessus de celuici. Dieu a des attributs positifs auçuels nous le connaissons. Cepen- dant cette connaissance est imparfaite et antropomorphique; c ’est que Dieu reste completement indeterminable par les concepts empruntes au monde materiel. Done, nous ne saurions 'le connaître tel qu’il est. Dans la doctrine augustinienne, en remontant aux vârites etemelles, bien qu’elle soit nedissaire, l’idee de l’autorite divine, remplacee la verite, ne serve que de guide â la raison. Avec l’appui sur des etats interieurs. Augustin prouve la possibilite de la connaissance sûre et certaine, grâce â une methode influente contre le scepticisme, avant Descartes.fre
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectAugustinusfre
dc.subjectGreklerfre
dc.subjectVaroluşsal problemlertr_TR
dc.subjectTanrıtr_TR
dc.subjectAugustinfre
dc.subjectGrecsfre
dc.subjectLes problemes et existentielsfre
dc.subjectDieufre
dc.titleAugustinus doktrini üzerine bazı mülahazalartr_TR
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/İlahiyat Fakültesi.tr_TR
dc.identifier.startpage201tr_TR
dc.identifier.endpage215tr_TR
dc.identifier.volume4tr_TR
dc.identifier.issue4tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisitr_TR
dc.contributor.buuauthorÖzcan, Zeki-
Appears in Collections:1992 Cilt 4 Sayı 4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
4_4_16.pdf1.8 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons