Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/13716
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTatar, Gülcan-
dc.date.accessioned2020-11-03T12:53:48Z-
dc.date.available2020-11-03T12:53:48Z-
dc.date.issued2007-06-01-
dc.identifier.citationTatar, G. (2007). “XX. yüzyıl ilk yarısı Fransız tiyatrosunda söylenceler”. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(12), 25-38.tr_TR
dc.identifier.issn1302-2423-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/214581-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/13716-
dc.description.abstractXX. yüzyıl ilk yarısı Fransız tiyatrosu oyun yazarları konu ve kişilerini söylencelerden alarak tamamen dünyasal ve çağdaş bir düzlemde gerçeğin arayışına götürmüşlerdir. Böylece “gerçek dışı” olandan “gerçeğe” varmak, insanoğlunun dünyaya gelişinden itibaren yazgısıyla amansız ve sürekli yenilmeye yazgılı çatışmasını sergilemek bu dönem tiyatrosunun temel izleklerinden biri olmuştur. Bu bizzat oyun yazarlarının keyfi bir değişiklik istenci değil, öncelikle toplumsal koşulların kendisinden kaynaklanan bir olgudur. Bu koşullar çalışmada sıklıkla tekrarlanan bitmek bilmez savaşlardır. 1920–1945 yılları arasında, söylencelerin yeniden yazımı akımıyla, yazarlar eskilerin düşüncelerini değil, eserlerindeki evrensel temaları yeniden ele almayı amaçlamışlardır. Böylece modernleşmiş, ya da Giraudoux’nun deyimiyle, “tozu alınmış” söylence, insanoğlunun acıklı durumunu ifade etmeye uygun bir araca dönüşmüştür.tr_TR
dc.description.abstractIn the first half of the 20th century, the revival of myths became rather an important issue in the French Theater as it had a tendency to blend actual anxieties with the mythical elements. Between 1920 and 1945, when the relationship between man and the overwhelming powers became rather tragic, the playwrights, with a trend in re-writing the Ancient Tragedies, aimed to re-handle the inconsumable themes in the eternal myths. This was unique way of reflecting the devastating years between the two wars and expressing their own awareness and consciousness of the tragic case of man. Thus, “modernized”, as Giraudoux put it “épousseté” or refurbished myths turned out to be a reflection of man’s tragedy.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectSöylencetr_TR
dc.subjectYeniden yazımtr_TR
dc.subjectKara yazgıtr_TR
dc.subjectSavaştr_TR
dc.subjectFransız tiyatrosutr_TR
dc.subjectGiraudouxen_US
dc.subjectTrajeditr_TR
dc.subjectMythen_US
dc.subjectRewriteen_US
dc.subjectFatalityen_US
dc.subjectWaren_US
dc.subjectFrench theateren_US
dc.subjectTragedyen_US
dc.titleXX. yüzyıl ilk yarısı Fransız tiyatrosunda söylencelertr_TR
dc.title.alternativeMythes in French thater in the first half of the 20th centuryen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.identifier.startpage25tr_TR
dc.identifier.endpage38tr_TR
dc.identifier.volume8tr_TR
dc.identifier.issue12tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi / Uludağ University Faculty of Arts and Sciences Journal of Social Sciencestr_TR
Appears in Collections:2007 Cilt 8 Sayı 12

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
8_12_2.pdf217.36 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons