Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/14040
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorArtaç, Arman-
dc.date.accessioned2020-11-20T10:59:27Z-
dc.date.available2020-11-20T10:59:27Z-
dc.date.issued2012-07-31-
dc.identifier.citationArtaç, A. (2012). “Operaların piyano eşliklerinin yorumlanması”. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(23), 227-242.tr_TR
dc.identifier.issn1302-2423-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/272181-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/14040-
dc.description.abstractBir opera şarkıcısının repertuarının önemli bir bölümünü opera aryaları ve düet, terzet1 , kuartet gibi birlikte söylenen parçalar oluşturur ve bu parçalara, opera türünün doğası gereği hemen hemen her zaman orkestra tarafından eşlik edilir. Bu eşliklerin orkestra tarafından yapılamadığı; ders, atölye çalışması, sınav, yarışma ya da resital gibi ortamlarda söz konusu eşlikler piyano ile yapılmaktadır. Bu makalede, söz konusu ortamlarda yapılan piyano eşliğinin, eğitim sürecindeki ya da profesyonel yaşamdaki bir opera sanatçısına orkestra atmosferini hissettirebilmesi için ortaya konulması gereken yorum konusunda öneriler, çalış teknikleri ve bilgilendirmelere değinilecektir.tr_TR
dc.description.abstractA considerable part of an opera singer’s repertoire consists of operatic arias and ensemble pieces. By reason of the form of the genre, the arias and the ensemble pieces in the operas are nearly always accompanied by an orchestra. In the occasions which the accompaniments are not possible to be made by the orchestra, like courses, workshops, examinations, competitions or recitals, the accompaniments are made with the piano. In this article, it will be touched on some suggestions, playing techniques and informations about the interpretation that should be made by the accompanist, to make an opera singer -who is a student or in his/her professional life- felt the orchestral atmosphere.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectPiyanotr_TR
dc.subjectOperatr_TR
dc.subjectEşliktr_TR
dc.subjectDüzenlemetr_TR
dc.subjectPianoen_US
dc.subjectAccompanimenten_US
dc.subjectReductionen_US
dc.titleOperaların piyano eşliklerinin yorumlanmasıtr_TR
dc.title.alternativeInterpretation of the piano reductions of the operasen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.identifier.startpage227tr_TR
dc.identifier.endpage242tr_TR
dc.identifier.volume13tr_TR
dc.identifier.issue23tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi / Uludağ University Faculty of Arts and Sciences Journal of Social Sciencestr_TR
Appears in Collections:2012 Cilt 13 Sayı 23

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
13_23_4.pdf699.1 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons