Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/14041
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.date.accessioned2020-11-20T11:01:32Z-
dc.date.available2020-11-20T11:01:32Z-
dc.date.issued2012-07-31-
dc.identifier.citationHelvacı, A. (2012). “Çağdaş Türk operaları içinde farklı bir tat “Alibaba Ve Kırk Haramiler Operası”. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(23), 243-253.tr_TR
dc.identifier.issn1302-2423-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/272192-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/14041-
dc.description.abstractOpera şaşalı ve gösterişli olmasına karşın genellikle toplumumuzda insanların ön yargı ile baktığı bir sanat dalıdır. Bazı kişiler için opera izlemek dünyanın en sıkıcı işi olabilir. Bu düşünceleri kırmanın en kolay yolu müzik, dans, dekor ve konu olarak kendi geleneksel kültürümüzü içinde barındıran yapıtların artmasından geçmektedir. Bu hem Türk operasının gelişmesine yardımcı olacak hem de insanların önyargısını kırarak opera izleyicisinin artmasını sağlayacaktır. Çağdaş Türk Operaları içinde bu özelikleri barındırdığı görülen Alibaba ve Kırk Haramiler Operası makalenin ana metnini oluşturmaktadır. Makalede Alibaba ve Kırk Haramiler Operası ağırlıklı biçimde müzikal olarak incelenmiş, barındırmış olduğu diğer geleneksel öğelerde araştırılmış, elde edilen bulgular tartışılmış ve sonuçlandırılmıştır.tr_TR
dc.description.abstractAlthough brilliant and flashy, Opera is a branch of art which people approach prejudicially. Some may think that watching an opera play is the most boring thing to do. Easiest way to get rid of these thoughts is through increasing the number of productions which includes our traditional culture in terms of music, dance, scene and theme. Not only this will help to development of Turkish opera but also will increase the number of opera audience eliminating the prejudices. Among the Turkish Operas, having these properties the opera Alibaba ve Kırk Haramiler constitutes the main text of the essay. In this essay, The Opera Alibaba ve Kırkharamiler is analyzed mostly musically. Other traditional items it contains are investigated and findings are discussed and concluded.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectÇağdaştr_TR
dc.subjectTürktr_TR
dc.subjectOperatr_TR
dc.subjectAlibaba ve Kırk Haramilertr_TR
dc.subjectContemporaryen_US
dc.subjectTurkishen_US
dc.subjectAlibaba and The Forty Thievesen_US
dc.titleÇağdaş Türk operaları içinde farklı bir tat “Alibaba Ve Kırk Haramiler Operası”tr_TR
dc.title.alternativeIn contemporary Turkish operas a different taste “Ali Baba and The Forty Thieves Opera”en_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/Güzel Sanatlar Fakültesi/Sahne Sanatları Bölümü.tr_TR
dc.identifier.startpage243tr_TR
dc.identifier.endpage253tr_TR
dc.identifier.volume13tr_TR
dc.identifier.issue23tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi / Uludağ University Faculty of Arts and Sciences Journal of Social Sciencestr_TR
dc.contributor.buuauthorHelvacı, Ayhan-
Appears in Collections:2012 Cilt 13 Sayı 23

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
13_23_5.pdf1.35 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons