Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/14385
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorVural, Kübra-
dc.date.accessioned2020-12-10T09:20:28Z-
dc.date.available2020-12-10T09:20:28Z-
dc.date.issued2017-01-31-
dc.identifier.citationVural, K. (2017). “A reconciliation of conflicts: John Lyly’s Endymion, The Man In The Moon”. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(32), 1-14.tr_TR
dc.identifier.issn1302-2423-
dc.identifier.issn2564-6834-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/299253-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/14385-
dc.description.abstractThe use of opposing elements constitutes the main grid of dramatic works, and the consolidation of antithetical forces in an array of conflicts creates unison of multiple perspectives in such works. Renaissance drama, succeeding the medieval period, predominantly hinges on the clash of antagonistic components in that dichotomies are dissolved in the end. John Lyly’s Endymion, The Man in the Moon is one of the Renaissance plays in which the playwright establishes his whole work on different binary elements. This paper sets out to pinpoint three conflicting elements in terms of the use of mythology and history, the presentation of female stance and different types of love in Lyly’s play.en_US
dc.description.abstractZıt unsurların kullanımı tiyatro eserlerinin esas yapısını oluşturur ve karşıt güçlerin çeşitli çatışmalar içerisinde bir araya getirilmesi bu tür çalışmalarda farklı bakış açılarının birlikteliğini sağlar. Ortaçağ dönemini takiben, Rönesans tiyatrosu, çoğunlukla, ikiliklerin sonunda çözüldüğü zıt öğelerin çarpışması üzerine kuruludur. John Lyly’in Endymion, The Man in the Moon [Endymion, Ay’daki Adam] adlı eseri, yazarın tüm oyununu farklı zıt unsurlar üzerine kurduğu Rönesans oyunlarından biridir. Bu çalışma, mitoloji ve tarih kullanımı, kadın duruşunun sergilenişi ve farklı aşk türleri bağlamında Lyly’nin oyunundaki üç çatışmalı unsuru irdelemeyi amaçlar.tr_TR
dc.language.isoenen
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectRenaissance dramaen_US
dc.subjectJohn Lylyen_US
dc.subjectEndymionen_US
dc.subjectThe Man in the Moonen_US
dc.subjectConflicten_US
dc.subjectRönesans tiyatrosutr_TR
dc.subjectÇatışmatr_TR
dc.titleA reconciliation of conflicts: John Lyly’s Endymion, The Man in the Moonen_US
dc.title.alternativeJohn Lyly’nin Endymion, Ay’daki Adam adlı oyununda çatışmaların uzlaştırılmasıtr_TR
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.identifier.startpage1tr_TR
dc.identifier.endpage14tr_TR
dc.identifier.volume18tr_TR
dc.identifier.issue32tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi / Uludağ University Faculty of Arts and Sciences Journal of Social Sciencestr_TR
Appears in Collections:2017 Cilt 18 Sayı 32

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
18_32_1.pdf434.08 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons