Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/14408
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBayat, Mangol-
dc.date.accessioned2020-12-10T12:07:26Z-
dc.date.available2020-12-10T12:07:26Z-
dc.date.issued2004-
dc.identifier.citationBayat, M. (2004). "Kaçar dönemi İran’ında tasavvuf karşıtlığı". çev. Abdullah Kartal. Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 13(1), 229-243.tr_TR
dc.identifier.issn1301-3394-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/143876-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/14408-
dc.descriptionBu makale, “Anti-Sufism in Qajar Iran” adıyla, Islamic Mysticism Contested, (ed. Frederick De Jong-Bernd Radtke, Leiden 1999)’de 624-638 sayfaları arasında yayımlanmıştır.tr_TR
dc.description.abstractKaçarlar dönemi İran’ı, dinî yenilenme ve sosyo-politik düşünme döneminin ortaya çıkışına tanıklık etmiştir. Resmî Şiî İslâm’ı, “dinî sapkınlar”a karşı savaş açan yüksek ulema sınıfının egemenliğindeydi. Dinî sapkınlar, kendilerine âit bütün farklılıklarına rağmen, sûfîler (urafa), filozoflar (hukemâ- philosophical theologians) ve 19. asrın ortalarından itibaren ortaya çıkan reformcu modernistleri kapsamaktadır. Bu makalede, yazar, paradoksal bir şekilde, filozofların, sûfîlere yönelik muhalefetinin müçtehitlerinkinden daha az olmadığını ve diğer yandan hem filozofların, hem de sûfîlerin modernistler tarafından etkili bir baskıya ma’ruz kaldıklarını tartışmaktadır.tr_TR
dc.description.abstractQajar Iran witnessed the advent of an era of religious renewel and socio-political rethinking. Official Shii Islam was dominated high ranking ulama specialists of the sharia who waged war against the ‘religious deviators’. Religious deviators comprised the Sufis and the philosophical theologians, in all their respective diversity, and, by the mid-nineteenth century, the religious reformers/mondernizers. In this paper, writer argues that, paradoxically, the hukama opposed the Sufis no less than the mujtahids did, and that both the hukama and the Sufis, in turn, were subjected to a devastating assault on the part of the modernizers.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectKaçartr_TR
dc.subjectŞii İslamtr_TR
dc.subjectSufilertr_TR
dc.subjectQajaren_US
dc.subjectShii Islamen_US
dc.subjectSufisen_US
dc.titleKaçar dönemi İran’ında tasavvuf karşıtlığıtr_TR
dc.title.alternativeAnti-sufism in qajar Iranen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/İlahiyat Fakültesi.tr_TR
dc.identifier.startpage229tr_TR
dc.identifier.endpage243tr_TR
dc.identifier.volume13tr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisitr_TR
dc.contributor.buuauthorKartal, Abdullah-
Appears in Collections:2004 Cilt 13 Sayı 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
13_1_11.pdf273.22 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons