Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/14417
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGross, Jo-Ann-
dc.date.accessioned2020-12-11T08:34:54Z-
dc.date.available2020-12-11T08:34:54Z-
dc.date.issued2004-
dc.identifier.citationGross, J. A. (2004). "“Resmî” ve “resmî olmayan” İslâm tartışması: Sovyet Orta Asyasında tasavvuf". çev. Abdurrezzak Tek. Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 13(1), 279-301.tr_TR
dc.identifier.issn1301-3394-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/143879-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/14417-
dc.descriptionBu makale, “The Polemic of “Official” and “Unofficial” Islam: Sufism in Soviet Central Asia” adıyla, Islamic Mysticism Contested, (ed. Frederick De JongBernd Radtke, Leiden 1999) adlı eserin 45-67 sayfaları arasında yayımlanmıştır.tr_TR
dc.description.abstractSovyet Orta Asyası’nda tasavvufa yönelik muhalif tutumların artması meselesi “resmî” ve “resmî olmayan” İslâm’ın varlığıyla ilgili değildir. Hiç kuşkusuz İslâm, devlet destekli resmî kurumsal bir çerçevenin dışında varlığını sürdürmüştür. Bunun da ötesinde bu konu, Sovyet Orta Asyası’nda farklı Müslüman topluluklar arasında uygulanmış olması açısından “resmî olmayan” İslâm anlayışının politik yapısı ile İslâm’ın sosyal realitesi arasında bir ilişkiye dayanmaktadır. Bütün bunların ötesinde, Sovyet dönemindeki tasavvufla ilgili anlayışımız yeniden değerlendirilmesi gereken bir konudur. Sovyet döneminde tasavvufa karşı muhalefet hakkındaki bu kısa çalışmada incelenen konu üç şeyi yansıtmaktadır: Rusların emperyalist kültürel üstünlük teorilerinin mirası ve Rusya’daki Müslüman halkı asimle etme çabaları ile oluşturulmaya çalışılan Sovyet imparatorlukları; Sovyetlerin din karşıtı politikası ve Sovyet İslâm’ı ideolojisi.tr_TR
dc.description.abstractThe issue in appraising oppositional attitudes to Sufism in Soviet Central Asia is not whether “official” and “unofficial” Islam existed; Islam, undeniably, existed outside the official state-sponsored institutional framework. The issue, rather, is the relationship between the political construction of the concept “unofficial” Islam, and the social reality of Islam as practiced among the diverse Muslim communities in Soviet Central Asia. Our understanding of Sufism in the Soviet period, moreover, is a subject in need of reevaluation. The discourse examined in this brief study concerning the opposition to Sufism in the Soviet period is a reflection of three things: the legacy of Russian imperialist theories of cultural superiority and attempts to assimilate the Muslim peoples into the Russian, and then, Soviet empires; Soviet antireligious policy; and the ideology of Soviet Islam.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectResmî ve resmî olmayan İslamtr_TR
dc.subjectTasavvuftr_TR
dc.subjectSovyet Orta Asyasıtr_TR
dc.subjectOfficial and unofficial Islamen_US
dc.subjectSufismen_US
dc.subjectSoviet Central Asiaen_US
dc.title“Resmî” ve “resmî olmayan” İslâm tartışması: Sovyet Orta Asyasında tasavvuftr_TR
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/İlahiyat Fakültesi.tr_TR
dc.identifier.startpage279tr_TR
dc.identifier.endpage301tr_TR
dc.identifier.volume13tr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisitr_TR
dc.contributor.buuauthorTek, Abdurrezzak-
Appears in Collections:2004 Cilt 13 Sayı 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
13_1_14.pdf298.41 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons