Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/14426
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.date.accessioned2020-12-11T11:01:44Z-
dc.date.available2020-12-11T11:01:44Z-
dc.date.issued2017-07-31-
dc.identifier.citationUzar, A.Ç. (2017). “Beethoven’ın son dönem üslubu, son piyano sonatları ve “Op. 106, Hammerklavier””. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(33), 379-400.tr_TR
dc.identifier.issn1302-2423-
dc.identifier.issn2564-6834-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/337518-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/14426-
dc.description.abstractBeethoven’ın üç evre altında incelenen ve bestecinin sanatsal yaratıcılığı ile müziğindeki üslup değişikliklerinin anlaşılmasını sağlayan süreçlere bakıldığında, literatüre “Son Dönem” olarak geçmiş olan 1812-1827 yılları, bestecinin yoğun olarak Bach’tan ilham aldığı, ancak kendine özgü müzik dilini ortaya koyduğu bir “yenilikçi üslup” a işaret etmektedir. Son piyano sonatları olarak bilinen op. 101, 106, 109, 110 ve 111, bu üslubun piyanistik eserler sınıflandırmasındaki en önemli örnekleridir. Bu çalışmada, Op. 106 Hammerklavier Sonatı, gerek bahsi geçen yenilikçi üslup, gerekse son dönem piyano sonatları arasındaki yeri bağlamında incelenecek ve Beethoven’ın –çoğunlukla- bestecilik yönüne değinen kaynaklarda hissedilen eksikliğe binaen, eserin piyanistik anlamdaki değerine işaret edilecektir.tr_TR
dc.description.abstractIn view of the the "three periods" paradigm for understanding lifelong alterations in Beethoven’s musical style and artistic creation, the late period (1812- 1827) is defined both by aspiring for a new voice of his own, and by his passion to incorporate contrapuntal styles of music from past composers, especially Bach into his works. Op. 101, 106, 109, 110 and 111 are the last piano sonatas that he produced in this period. These works include Beethoven's one of the most difficult compositions for piano, the Hammerklavier Sonata. This study examines Hammerklavier Sonata in the light of the late compositional style of the composer and the pianistic challenges of the work as well.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectBeethoventr_TR
dc.subjectSon dönemtr_TR
dc.subjectYeni üsluptr_TR
dc.subjectOp. 106 Hammerklaviertr_TR
dc.subjectPiyano sonatlarıtr_TR
dc.subjectLate perioden_US
dc.subjectLate styleen_US
dc.subjectPiano sonatasen_US
dc.titleBeethoven’ın son dönem üslubu, son piyano sonatları ve “Op. 106, Hammerklavier”tr_TR
dc.title.alternativeBeethoven’s late style, last piano sonatas and his “Op. 106 Hammerklavier”tr_TR
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/Devlet Konservatuvarı.tr_TR
dc.identifier.startpage379tr_TR
dc.identifier.endpage400tr_TR
dc.identifier.volume18tr_TR
dc.identifier.issue33tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi / Uludağ University Faculty of Arts and Sciences Journal of Social Sciencestr_TR
dc.contributor.buuauthorUzar, Aylin Çakıcı-
Appears in Collections:2017 Cilt 18 Sayı 33

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
18_33_4.pdf456.54 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons