Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/14452
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.date.accessioned2020-12-15T11:53:59Z-
dc.date.available2020-12-15T11:53:59Z-
dc.date.issued2018-01-31-
dc.identifier.citationElhajhamed, A. (2018). “Abdülhak Hâmid’in piyeslerinde Arap imajı”. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(34), 1-13.tr_TR
dc.identifier.issn1302-2423-
dc.identifier.issn2564-6834-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/425773-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/14452-
dc.description.abstract1852 yılında dünyaya gelen Abdülhak Hâmid Tarhan, Tanzimat devrinde edebî faaliyetleri ile önemli bir yer tutmuştur. Doksan seneye yaklaşan bir ömür boyunca kırka yakın eser yazmış olan Hâmid, piyeslerinde Arap karakterlere geniş bir yer vermiştir. Yazarın ailesi, benimsediği düşünce ve Romantik akımı, Arap imajına ilgi duymasında önemli bir rol oynamıştır. Bu makalede Abdülhak Hâmid’in piyeslerinde canlandırdığı Arap karakterler ele alınmıştır. Karakterlerin çoğu olumlu olup millî ve dinî değerlere sımsıkı bağlı kişiler olarak çizilmiştir. Abdülhak Hâmid’in yaşadığı dönem ile o zamanda benimsediği İttihad-ı İslâm düşüncesi Arap karakterlerin olumlu bir şekilde çizmesinde önemli bir rol oynamıştır. Hâmid, piyeslerinde Arapları “öteki” değil, “bizden birisi” olarak sunmuştur.tr_TR
dc.description.abstractAbdulhak Hamid, born 1852, occupied an important position during the Tanzimat period due to his literary proliferation. Hamid, who lived almost 90 years and wrote almost 40 literary works, gave importance to the Arab protagonists in his plays. The writer's family, the idea he adopts and the Romantic stream played an important role in the writer's tendency to embody the Arab characters in his works. This article deals with the topic of the Arab characters in Hamid’s plays. Most of them were portrayed in a positive way, adhering to religious and patriotic values. The period in which the author lived and his devotion to Pan-Islamic ideas played an important role in his depiction of Arab protagonists. Abdulhak Hamid did not look at the Arabs as “strangers”, but as “one of us”.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectİmajtr_TR
dc.subjectAbdülhak Hâmidtr_TR
dc.subjectArap imajıtr_TR
dc.subjectEndülüstr_TR
dc.subjectTiyatrotr_TR
dc.subjectImageen_US
dc.subjectImagologyen_US
dc.subjectAbdulhak Hamiden_US
dc.subjectArab imageen_US
dc.subjectAndalusiaen_US
dc.subjectTheatreen_US
dc.titleAbdülhak Hâmid’in piyeslerinde Arap imajıtr_TR
dc.title.alternativeThe image of Arab in Abdulhak Hamid’s playsen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü.tr_TR
dc.identifier.startpage1tr_TR
dc.identifier.endpage13tr_TR
dc.identifier.volume19tr_TR
dc.identifier.issue34tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi / Uludağ University Faculty of Arts and Sciences Journal of Social Sciencestr_TR
dc.contributor.buuauthorElhajhamed, Abdulsattar-
Appears in Collections:2018 Cilt 19 Sayı 34

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
19_34_1.pdf398.02 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons