Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/14454
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.date.accessioned2020-12-15T11:58:50Z-
dc.date.available2020-12-15T11:58:50Z-
dc.date.issued2018-01-31-
dc.identifier.citationKoşan, Z.E. (2018). “Halid Ziya romanlarında kimlik ve ayna”. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(34), 41-72.tr_TR
dc.identifier.issn1302-2423-
dc.identifier.issn2564-6834-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/426640-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/14454-
dc.description.abstractAyna, insanın kendini bütünüyle görebilmesini sağlayan, böylece insanın kendisini keşfetmesine aracılık eden bir nesnedir. Ayna, öznenin kendini kurmasıyla yakından ilişkili olduğu için bireyin hikâyesini anlatan romanlarda gerçek birer nesne ya da metafor olarak çokça kullanılmıştır. Halid Ziya Uşaklıgil’in romanlarında da aynalar, özellikle romanın ana karakteri konumunda olan kadınların kişiliklerini açığa çıkarma noktasında son derece önemli rol oynar. Kadın karakterler aynada daha önce farkında olmadıkları ya da yadsıdıkları benliklerini keşfeder ve kabul eder; böylece kendilerini bu görüntü aracılığıyla yeniden tanımlamaya başlar. Dolayısıyla aynada oluşan görüntünün tasviri aynaya bakan kişinin kendini nasıl gördüğüyle veya görmek istediğiyle ilgili ipuçları verir. Bu çalışmada, Halid Ziya’nın ilk romanından başlayarak Halid Ziya külliyatında ayna sahnesinin zirvesi kabul edilebilecek olan Aşk-ı Memnu’ya kadar olan romanlar kadın-ayna ilişkisi açısından incelenmiştir.tr_TR
dc.description.abstractMirrors are such objects that enable people to see themselves fully, thus mediating their self-discovery. Since the mirror is closely related to the selfestablishment, it is often used as a real object or as a metaphor in novels that tell the story of an individual. The mirrors in Halid Ziya novels play a very crucial role to reveal the personalities of female protagonists. The female characters discover their identities that they have never realized or that they denied before. After then, they redefine themselves through their images in the mirrors. Therefore, the description of the image in the mirror gives some clues as to how the character looking in the mirrors sees herself or how she imagines herself. In this study, the novels starting from Halid Ziya’s first novel Sefile to Aşk-ı Memnu that is the summit of mirror stage in his corpus are examined in terms of women-mirror relation.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectHalid Ziya Uşaklıgiltr_TR
dc.subjectAynatr_TR
dc.subjectRomantr_TR
dc.subjectBireytr_TR
dc.subjectKadıntr_TR
dc.subjectMirroren_US
dc.subjectNovelen_US
dc.subjectIndividualen_US
dc.subjectWomanen_US
dc.titleHalid Ziya romanlarında kimlik ve aynatr_TR
dc.title.alternativeIdentity and mirror in Halid Ziya novelsen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/Fen-Edebiyat Fakültesi/Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü.tr_TR
dc.identifier.startpage41tr_TR
dc.identifier.endpage72tr_TR
dc.identifier.volume19tr_TR
dc.identifier.issue34tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi / Uludağ University Faculty of Arts and Sciences Journal of Social Sciencestr_TR
dc.contributor.buuauthorKoşan, Zuhal Eroğlu-
Appears in Collections:2018 Cilt 19 Sayı 34

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
19_34_3.pdf454.92 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons