Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/14530
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.date.accessioned2020-12-22T08:11:11Z-
dc.date.available2020-12-22T08:11:11Z-
dc.date.issued2005-
dc.identifier.citationUysal, E. (2005). "Dindarlığın ahlâkî temeli üzerine bazı düşünceler". Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 14(1), 41-59.tr_TR
dc.identifier.issn1301-3394-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/143845-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/14530-
dc.description.abstractDinler, inananlarından sadece dinî pratikler istemez. İnsanın ilişkilerini de düzenler. Ahlâk bir “ilişkiler kompleksi” olarak görülebilir. İyi ilişkilerle paralel gitmeyen, daha doğrusu ahlâkî bir zemin üzerine kurulmayan bir dindarlığın, zaman zaman olumsuz yansımaları gözlemlenir. Bundan dolayı, dindar insanda haklı olarak ahlâkî yetkinlik de aranır. Dindar olduğunu söyleyen kişi, ortalama insanın bile sahip olduğu ahlâkî yetkinlikten yoksun ise, o dindarlık, sorgulanması gereken, problemli bir dindarlıktır. Şu net olarak ifade edilebilir ki, iyi Müslüman olmanın/dindarlığın yolu, öncelikle “iyi insan olma”dan geçer. İyi insan olmadan, insanlığın gerektirdiği ahlâkî değerler kuşanılmadan iyi Müslüman/dindar olmak mümkün değildir. Bu makale, insanî/ahlâkî erdem – İslâmî/dinî erdem ayırımını merkez alarak, felsefî ve dinî bir temellendirme ile dindarlığın ahlâkî temelini sorgulamayı amaçlamaktadır.tr_TR
dc.description.abstractNot only do religions ask their adherents to perform religious duties, but to regulate the relations among themselves as well. One of the prerequisites of being a good human being, according to these religions, is to be ethical. If piety is not based upon the ethical foundations, it is possible, at times, to observe the negative implications of the seemingly pious individual’s behavior in society. If a person, dispossessed of ethical perfection, announces him/her to be pious, the piousness of that person should be questioned. It would be correct, then, to say that the way of being a pious person starts with being first a good human being. That is to say, it is impossible to be pious without meeting the requirements of being ethical and without practicing the ethical values. Based on these premises, this paper aims to question the ethical basis of piety by reference to both philosophical and theological perspectives.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectDindarlıktr_TR
dc.subjectAhlâktr_TR
dc.subjectAhlâkî erdemler/ değerlertr_TR
dc.subjectDinî erdemler/değerlertr_TR
dc.subjectPietyen_US
dc.subjectEthicsen_US
dc.subjectEthical virtues/valuesen_US
dc.subjectReligious virtues/valuesen_US
dc.titleDindarlığın ahlâkî temeli üzerine bazı düşüncelertr_TR
dc.title.alternativeSome reflections on the ethical basis of pietyen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/İlahiyat Fakültesi.tr_TR
dc.identifier.startpage41tr_TR
dc.identifier.endpage59tr_TR
dc.identifier.volume14tr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisitr_TR
dc.contributor.buuauthorUysal, Enver-
Appears in Collections:2005 Cilt 14 Sayı 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
14_1_3.pdf281.67 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons