Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/14662
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÖz, Selahattin-
dc.contributor.authorTushdiev, Osman-
dc.date.accessioned2020-12-30T08:06:02Z-
dc.date.available2020-12-30T08:06:02Z-
dc.date.issued2020-08-14-
dc.identifier.citationTushdiev, O. (2020). İbn Kesîr tefsirinde nesh olgusu. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/14662-
dc.description.abstractHz. Peygamber'in vefatından sonra İslam topraklarının genişlemesi ve İslam'a farklı kültür ve milletlerden oluşan insanların girmesi sonucu Kur'an ayetlerine de farklı anlam ve yorumlar getirilmiştir. Kur'an ilimleri arasında en ihtilâflı olan ve üzerine en çok kitap yazılarak günümüzde de bu önemini koruyan ilimlerden biri de hiç şüphesiz nâsih mensûh ilmidir. Müfessirler yazmış oldukları tefsir kitaplarında bu hususta çok çaba sarf etmiş ve kendi dirâyetlerini de ortaya koyarak kendilerine göre birbirine zıt olan hükümleri nesh teorisi ile açıklamaya çalışmışlardır. Biz de bu tezde İbn Kesîr'in kendi dirâyetiyle mensûh saydığı ve mensûh saymadığı ayetler üzerinde durarak onun neshi nasıl ele aldığını açıklamaya çalıştık. Bunları yaparken de onun görüşlerini Taberî, Zemahşerî, Râzî gibi klasik dönem müfessirleriyle kıyaslayarak İbn Kesîr'in görüşlerinin ne derece tutarlı olduğunu araştırdık.tr_TR
dc.description.abstractAfter the death of the Prophet, it was brought to the verses of the Qur'an with different meanings and interpretations as a result of the expansion of the Islamic lands and the entry of people of different cultures and nations into Islam. The most controversial of the Quranic sciences is undoubtedly nâsih mensûh, one of the sciences that has been written the most and that preserves this title today. The commentators made great efforts in this issue in their tafsir books and tried to explain the contradictory provisions with the theory of nesh by revealing their own acumen. In this thesis, we tried to explain how he handled the prose by emphasizing the verses that Ibn Kesir considered as a member and not a member in his commentary. While doing these, we investigated the consistency of Ibn Kesir's opinions by comparing his views with the classical period scholars such as Taberî, Zemahşerî and Râzî.en_US
dc.format.extentXI, 138 sayfatr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectİbn Kesîrtr_TR
dc.subjectNeshtr_TR
dc.subjectNâsihtr_TR
dc.subjectMensûhtr_TR
dc.subjectAyettr_TR
dc.subjectYorumtr_TR
dc.subjectAbrogationen_US
dc.subjectNasihtr_TR
dc.subjectMansuhtr_TR
dc.subjectVerseen_US
dc.subjectCommenten_US
dc.titleİbn Kesîr tefsirinde nesh olgusutr_TR
dc.title.alternativeThe phenomenon of abrogation in the commentary of Ibn Kesîren_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTeztr_TR
dc.contributor.departmentBursa Uludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı/Tefsir Bilim Dalı.tr_TR
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
osman_tushdıev_tez.pdf.pdf2.62 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons