Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/15236
Title: Bestimmung des beitrags eines digitalen 3d-lernspiels im daf-unterricht zu lehramtkandidaten und ihren meinungen
Other Titles: Yabancı dil olarak almanca öğretiminde üç boyutlu dijital bir eğitsel oyunun öğretmen adaylarına katkısının ve görüşlerinin belirlenmesi
Determining the contribution of a 3D educational digital game in german as a foreign language lesson to teacher candidates and their opinions
Authors: Alyaz, Yunus
Akyıldız, Yusuf
Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/Alman Dili Eğitimi Bilim Dalı.
Keywords: CALL
Deutsch als Fremdsprache
DGBLL
Ernsthafte spiele
Fremdsprachenlernen
Bilgisayar destekli dil öğrenimi
Dijital oyun tabanlı dil öğrenme
Eğitici ciddi oyun
Yabancı dil olarak Almanca
Educational game
Foreign language learning
German as a foreign language
Serious games
Issue Date: 11-Oct-2019
Publisher: Bursa Uludağ Üniversitesi
Citation: Akyıldız, Y. (2020). Bestimmung des beitrags eines digitalen 3d-lernspiels im daf-unterricht zu lehramtkandidaten und ihren meinungen. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
Abstract: Teknolojik gelişmeler ve internetin dünyaya yayılması, dijital materyallerin eğitim ve öğretim alanında kullanımının artık zorunlu olduğunu göstermiştir. Dijital oyunlar artık gençlerin günlük yaşamlarının ayrılmaz bir parçası olarak kabul edilmektedir. Bu durum sonucunda dijital oyun tabanlı dil öğrenimi gibi birçok öğrenme şekli ortaya çıkmıştır. Dijital oyunların eğitim ve öğretimde kullanımı bir süredir yabancı dil eğitimi alanında araştırma konusu olmaya başlamıştır. Bu çalışmanın amacı, yabancı dil olarak Almanca öğrencilerinin dijital oyunları ne kadar faydalı bulduklarını belirlemektir. Bu bağlamda, „Berlin 3D entdecken!" dijital oyununun yabancı dil olarak Almanca derslerine olan katkısı belirlenmeye çalışılmıştır. Ülke bilgisi, kelime bilgisi ve dil bilgisinin yanı sıra okuma, yazma, dinleme ve konuşma gibi dil becerilerindeki sonuçlar incelenmiştir. Değerlendirme için nicel yöntem kullanılmıştır. Veriler 2018-2019 akademik döneminde Uludağ Üniversitesi Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı'nda toplanmış ve çalışmaya 34 öğrenci katılmıştır. Sonuçlar „Berlin 3D entdecken!" oyununun, yabancı dil becerileri ve işbirlikçi öğrenme ve bireysel öğrenme gibi farklı becerilerin yanı sıra yabancı dil olarak Almanca derslerinde öğrenciler tarafından olumlu karşılandığını göstermiştir. Katılımcıların çoğu, dil becerilerinin sınıfta daha iyi desteklendiğine inanmaktadır. Ayrıca, dijital oyunların yabancı dil öğrenmeyi daha eğlenceli hale getirdiği ve öğrencilerin motivasyonunu arttırdığı tespit edilmiştir.
Technological developments and the worldwide spread of the Internet have shown that the use of digital media in education and language learning and teaching is essential. Digital games today are an integral part of young people's lives. Thus, many forms of learning such as Digital Game-Based Language Learning emerged. The use of digital games in education has been a research topic in foreign language didactics for quite some time. The purpose of this study is to find out to what extent digital games are useful for German as a foreign language learner. In this context, the contribution of the learning game „Berlin 3D entdecken!" in German as a foreign language lessons is determined. It examines results in skills such as reading, writing, listening and speaking, as well as geography, vocabulary and grammar. A quantitative method was used to evaluate. The data were collected during the academic semester 2018-2019 at the University of Uludag in the Department of German Teaching and 34 students participated in this study. The results showed that the use of the learning game „Berlin 3D entdecken!" was well received by students in teaching German as a foreign language as well as teaching foreign language skills and different skills such as collaborative learning and individual learning. Most participants believe that language skills in the classroom are better supported. Finally, it can be said learning foreign languages through digital games is fun and motivating.
Technologische Entwicklungen und die weltweite Verbreitung des Internets haben gezeigt, dass der Einsatz digitaler Medien in der Bildung und beim Sprachenlernen und -lehren unumgänglich ist. Digitale Spiele gelten heutzutage als fester Bestandteil des Lebens junger Menschen. So entstanden viele Lernformen wie Digital Game-Based Language Learning. Der Einsatz von digitalen Spielen in der Bildung ist seit geraumer Zeit ein Forschungsthema in der Fremdsprachendidaktik. Ziel dieser Studie ist es, herauszufinden, inwieweit digitale Spiele von DaF-Lernenden als nützlich erachtet werden. In diesem Zusammenhang wird der Beitrag des Lernspiels „Berlin 3D entdecken!“ im DaF-Unterricht ermittelt. Es werden die Ergebnisse in den Kompetenzen wie Lesen, Schreiben, Hören und Sprechen sowie die Landeskunde, Wortschatz- und Grammatikerwerbung untersucht. Für die Bewertung wurde quantitative Methode eingesetzt. Die Daten wurden im akademischen Semester 2018-2019 an der Uludağ Universität in der Abteilung für Lehramt Deutsch gesammelt und es nahmen 34 Studierende an dieser Untersuchung teil. Die Ergebnisse zeigten, dass der Einsatz des Lernspiels „Berlin 3D entdecken!“ von den Studierenden sowohl beim Unterrichten von Deutsch als Fremdsprache als auch bei der Vermittlung von Fremdsprachenkenntnissen und unterschiedlichen Kompetenzen wie kollaboratives Lernen und individuelles Lernen positiv angenommen wurde. Die meisten Teilnehmer glauben, dass die Sprachfertigkeiten im Unterricht besser unterstützt werden. Darüber hinaus kann gesagt werden, dass digitale Spiele beim Fremdsprachenlernen Spaß macht und die Motivation erhöht.
URI: http://hdl.handle.net/11452/15236
Appears in Collections:Eğitim Bilimleri Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Yusuf_AKYILDIZ .pdf3.12 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons