Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/15334
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÖzeke, Sezen-
dc.contributor.authorCankurtaran, Hasan-
dc.date.accessioned2021-01-20T10:16:26Z-
dc.date.available2021-01-20T10:16:26Z-
dc.date.issued2020-10-02-
dc.identifier.citationCankurtaran, H. (2020). Klarnet icracılarının ve eğitimcilerinin görüşleri doğrultusunda si bemol klarnette ağızlık ve kamış kullanımı. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/15334-
dc.description.abstractBu çalışmada günümüzde kullanılan klarnet ağızlıklarının ve kamışlarının klarnet icracılarının görüşleri doğrultusunda icracılar arasında ne tür farklılıklar oluşturduğunun tespit edilmesi ve bunun sonucunda si bemol klarnet icracılarına ağızlık ve kamış seçiminde yardımcı olunabilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda anket formu ile 74 si bemol klarnet icracısının ve eğitimcinin görüşlerine başvurulmuştur. Yapılan araştırmada; ağızlık ve kamış kullanımındaki öncelikler, ağızlık ve kamış seçiminde dikkat edilmesi gerekenler, ağızlık ve kamış marka modeline dair öneriler, hangi ağız açıklığının ve hangi kamış numarasının neden kullanılması gerektiği, icra edilen müzik türüne göre hangi ağızlık ve kamışın kullanılabileceği, ne sıklıkla ağızlık ve kamış değiştirilmesi gerektiği yer almaktadır. Araştırma sonucunda icracıların ağızlık seçiminde özellikle kullanım rahatlığını ve entonasyon uyumunu ön plana çıkardıkları görülürken, kamış seçiminde ise kamışın ağızlıkla uyumu ve rahat ton elde edilmesi gibi etkenleri ön plana aldıkları görülmüştür.tr_TR
dc.description.abstractThis research aimed to identify differences among clarinet performers and trainers in their choices regarding the clarinet mouthpieces and reeds as a result of a views of clarinet performers and trainers, and as a result to provide some guidance about the selection of mouthpiece and reed for the clarinet performers. For this purpose, 74 B-flat clarinet performers and trainers were consulted with a questionnaire. The research tried to identify the priorities and considerations in the choice of mouthpiece and reed, recommendations on the model of mouthpiece and reed brand, and which mouth opening and why what number of reed should be used, and which mouthpiece and which reed can be used according to the type of music, and how often the mouthpiece and reed should be changed. As a result of the research, it is seen that the performers especially emphasize the ease of use and intonation harmony in the selection of the mouthpiece, while they prioritize the factors such as the harmony of the reed with the mouthpiece and obtaining a comfortable tone in the selection of the reeds.en_US
dc.format.extentXVIII, 106 sayfatr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectSi bemol klarnettr_TR
dc.subjectB-flat clarinettr_TR
dc.subjectAğızlıktr_TR
dc.subjectMouthpieceen_US
dc.subjectReeden_US
dc.subjectKamıştr_TR
dc.titleKlarnet icracılarının ve eğitimcilerinin görüşleri doğrultusunda si bemol klarnette ağızlık ve kamış kullanımıtr_TR
dc.title.alternativeThe use of mouthpiece and reed in b flat clarinet in accordance with the views of clarinet performers and clarinet trainersen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTeztr_TR
dc.contributor.departmentBursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı/Müzik Eğitimi Bilim Dalı.tr_TR
Appears in Collections:Eğitim Bilimleri Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hasan Cankurtaran.pdf1.25 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons