Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/15662
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.date.accessioned2021-01-28T09:57:42Z-
dc.date.available2021-01-28T09:57:42Z-
dc.date.issued2006-
dc.identifier.citationKaradaş, C. (2006). "Dâvûd-İ Kayserî ve genel hatlarıyla düşüncesi". Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 15(2), 1-17.tr_TR
dc.identifier.issn1301-3394-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/143799-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/15662-
dc.description.abstractDavûd el-Kayserî, Save asıllı olmakla birlikte Kayseri’de dünyaya gelmiş, ilk eğitimi orada aldıktan sonra dönemin ilim merkezleri olan Karaman’a ardından Mısır’a gitmiştir. Mısır’da temel dini bilimleri öğrenen Kayserî, İran’a geçmiş ve ölünceye kadar yanında kalacağı hocas Kaşanî ile karşılaşmıştır. Kaşanî’nin ölümü sonrası Osmanlı Sultanı Orhan’ın daveti ile İznik’e gelmiş ve yeni yapılan medreseye hoca tayin edilmiştir. Tasavvuf, kelam ve felsefe alanında iyi yetişmiş olan Kayserî, hocası Kaşanî gibi İbn Arabî’in takipçilerindendir. Başta Fususü’l-hikem şerhi olmak üzere İbn Arabî düşüncesi çerçevesinde verdiği eserler yıllardır önemini korumuş ve insanları etkilemiştir. Bu gün dahi bu eserler entelektüel çevrelerde önemsenmekte ve izlenmektedir.tr_TR
dc.description.abstractDaud al-Qaysari is an sufi and philosopher. After finishing his education in Qaysari he travelled to Karaman and Egypt to increase his knowledge. After that he travelled to İran and met with al-Kashani there. After meeting with him he entered into the sufi path. At the request of Ottoman king Orhan he went to İznik and was appointed as chief professor to the madrasah that was built newly by Orhan in 1330 AD. He lived there until the end of his life. He died in 1350. Daud al-Qaysari became prominent figure especially in the fields of sufism and Kalam and philosophy. He made an important contribution towards the recognition of Ibn Arabi’s School in Ottoman society and he had a great influence on the Ottoman intellectual an cultural life.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectDavûd el-Kayserîtr_TR
dc.subjectAllah’ın isim ve sıfatlarıtr_TR
dc.subjectTasavvuftr_TR
dc.subjectNübüvvet - velâyettr_TR
dc.subjectZamantr_TR
dc.subjectVarlıktr_TR
dc.subjectDaud al-Qaysarien_US
dc.subjectNames and attributes of Goden_US
dc.subjectTasawwufen_US
dc.subjectProphethood - sainthoodtr_TR
dc.subjectTimeen_US
dc.subjectBeingen_US
dc.titleDâvûd-İ Kayserî ve genel hatlarıyla düşüncesitr_TR
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/İlahiyat Fakültesi.tr_TR
dc.identifier.startpage1tr_TR
dc.identifier.endpage17tr_TR
dc.identifier.volume15tr_TR
dc.identifier.issue2tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisitr_TR
dc.contributor.buuauthorKaradaş, Cağfer-
Appears in Collections:2006 Cilt 15 Sayı 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
15_2_1.pdf222.26 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons