Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/15720
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.date.accessioned2021-01-29T09:17:39Z-
dc.date.available2021-01-29T09:17:39Z-
dc.date.issued2007-
dc.identifier.citationÇınar, A. (2007). "Aristoteles’in Nikomakhos’a Etik’inde pratik hikmet kavramı ve günümüz açısından önemi". Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 16(1), 171-192.tr_TR
dc.identifier.issn1301-3394-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/143792-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/15720-
dc.description.abstractBu yazıda, öncelikle Aristoteles’in pratik hikmet (phronesis) kavramının önemini günümüz açısından tasvir edildikten sonra, bizzat kavramın tahliline geçildi. İlkin, iyi ve mutlu bir hayat için pratik hikmetin önemine işaret edildi. Bu, zımnen pratik hikmetin temas ettiği diğer boyutları da ima etmekteydi. Pratik hikmet, bir yandan düşünce erdemini, diğer taraftan ise, karakter erdemini ihtiva eder. Sokratesci erdem ve Platoncu iyi fikri ile Aristoteles’in erdem anlayışın farkı ve kesişme noktaları pratik hikmetin izahını vermektedir. Nihayetinde, pratik hikmeti besleyen verimli zemin olarak toplumsal aklın, âdet ve alışkanlığın (ethos) önemi belirtildi. Buna ilaveten, pratik hikmet ve ‘Tanrısal iyi’ ilişkisine işaret edildi.tr_TR
dc.description.abstractThis paper first deals with the importance of the concept of Aristotle’s `practical wisdom` (phronesis) in relation to our contemporary era, followed by an analysis of the concept itself. Phronesis is important for a good and happy life. There are different dimensions of `practical wisdom` such as the virtue of thought, and the virtue of character. The explanation of `practical wisdom` emerges where Aristotelian idea of morality both differs and juxtaposes with the Socratian virtue and the Platonian idea of good. Practical wisdom can properly be established on social reason, habits, and ethos. The paper also includes a discussion of the relationship between practical wisdom and `Divine Good`.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectAristotelesen_US
dc.subjectPratik hikmettr_TR
dc.subjectMacIntyreen_US
dc.subjectGadameren_US
dc.subjectRortyen_US
dc.subjectAristotleen_US
dc.subjectPractical wisdomen_US
dc.subjectMacIntyreen_US
dc.subjectGadameren_US
dc.subjectRortyen_US
dc.titleAristoteles’in Nikomakhos’a Etik’inde pratik hikmet kavramı ve günümüz açısından önemitr_TR
dc.title.alternativeAristotle’s Practical Wisdom in nicomachean ethics and ımportant for our contemporary eraen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/İlahiyat Fakültesi.tr_TR
dc.identifier.startpage171tr_TR
dc.identifier.endpage192tr_TR
dc.identifier.volume16tr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisitr_TR
dc.contributor.buuauthorÇınar, Aliye-
Appears in Collections:2007 Cilt 16 Sayı 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
16_1_9.pdf282.24 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons