Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/15833
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.date.accessioned2021-02-02T09:36:29Z-
dc.date.available2021-02-02T09:36:29Z-
dc.date.issued2008-
dc.identifier.citationKurt, A. (2008). "İslam ve geri kalmışlık sorunu". Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 17(2), 35-72.tr_TR
dc.identifier.issn1301-3394-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/143724-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/15833-
dc.description.abstractDin sosyoloğu Max Weber, İslam-kalkınma ilişkisi arasında olumsuz bir bağ kurmaktadır. Weber, tüm rasyonellikleri bünyesinde bulunduran kapitalizmin zemin hazırlayıcıları olarak, “serbest pazar”, “rasyonel teknoloji”, “rasyonel hukuk”, “otonom şehirler” ve bunların ortaya çıkardığı “burjuva sınıfı”nı görür. Ona göre kapitalizmin zemin hazırlayıcıları olan söz konusu olgular, Çin ve Hindistan’da olduğu gibi, İslam toplumlarında da yer edinememiştir. 1960’lı yıllarda Maxime Rodinson, Weber’in İslam tezini ciddi şekilde eleştiren ilk Batılı sosyal bilimcilerdendir. Rodinson’a göre İslam, kapitalizme uyum gösterecek tarzda ticari aktiviteye taraftar görünmektedir. Bize göre İslam toplumlarının geri kalışının, iç ve dış etmenleri olmak üzere, çok yönlü sebepleri vardır. Bu makale konuyla ilgili iddiaları ve geri kalmışlığın sebeplerini irdelemektedir.tr_TR
dc.description.abstractSociologist of religion Max weber found negative relation Islam and development. He saw “the liberal market”, “rational technology”, “rational law”, “autonomous cities, and which they give rise to“the bourgeous class” as preconditions of capitalism which contained all rationalities. According to him, these 36 preconditions also were not seen in İslamic societies such as they were not seen in the China and India. One of the the firstWestern social scientists is Maxime Rodinson who criticized the Weber’s Islamic thesis first seriously. For Rodinson, Islam seems to be compatible with capitalism. In fact, there are multiple causes of Islamic societies backwardness. In this article, assertions related to subject and the causes of backwardness have been researched.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectZühd ahlâktr_TR
dc.subjectGeri kalmışlıktr_TR
dc.subjectKültürlemetr_TR
dc.subjectSömürgeciliktr_TR
dc.subjectAscetismen_US
dc.subjectBackwardnessen_US
dc.subjectAcculturationen_US
dc.subjectColonialismen_US
dc.titleİslam ve geri kalmışlık sorunutr_TR
dc.title.alternativeIslam and the matter of backwardnessen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/İlahiyat Fakültesi.tr_TR
dc.identifier.startpage35tr_TR
dc.identifier.endpage72tr_TR
dc.identifier.volume17tr_TR
dc.identifier.issue2tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisitr_TR
dc.contributor.buuauthorKurt, Abdurrahman-
Appears in Collections:2008 Cilt 17 Sayı 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
17_2_2.pdf394.61 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons