Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/15990
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.date.accessioned2021-02-04T11:10:08Z-
dc.date.available2021-02-04T11:10:08Z-
dc.date.issued2008-
dc.identifier.citationKurt, A. (2009). "Bireyselden toplumsala geçişte din". Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 18(1), 37-59.tr_TR
dc.identifier.issn1301-3394-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/143696-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/15990-
dc.description.abstract“İman” kavramı, İslami terminolojide dinî inancı ifade eder. Bununla birlikte kelimenin tüm uzantıları, aynı zamanda sosyal anlam içeriğine de sahiptir. İmanın oluşumu organize bir süreci izler. Duygu, bilgi, mantık, sevgi, istek, iyimserlik, bazen şüphe bu sürecin temel taşlarıdır. Ancak, imanın oluşumu ve muhafazası için bahsedilen kognitif işlemler kendi başına yeterli olmaz. İman edimi, metafiziğin ilgi alanı içerisinde olan akıl ve vahyin devreye girmesiyle tamamlanır. İçeriğinin yapısı mantık, bilgi, metafizik, ahlâk ve estetikle ilişkili olması nedeniyle iman, kişinin duygu, düşünce ve dünyevi hareket tarzlarının motor saiki olarak etkinlikte bulunabilir. Bütün dinler, inanç, düşünce ve tasavvurlar üzerinde şekillenmekle birlikte, genellikle, sadece bunlarla sınırlı kalmaz, aksine her din, dış dünyaya bir inanç, renk, duygu, tavır ve davranış biçimleri olarak yansıma imkânı bulurlar.tr_TR
dc.description.abstractThe concept of “İman (Faith)” means religious belief in Islamic terminology. Connotations of the word have also got social contents. Actualisation of iman follows an organised process. 38 Emotion, knowledge, rationale, love, optimism and sometimes doubt are the keystones of this process. But aforementioned cognitive processings are not enough for the actualisation and saving of iman. Iman act is complemented with wisdom and revelation which they are metaphysical concepts. However all religions take form on beliefs and thoughts, they don’t remain limited and every religion reflects a colour, attitude and behaviour in the social life.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectİmantr_TR
dc.subjectMetafiziktr_TR
dc.subjectVahiytr_TR
dc.subjectNesnelleşmetr_TR
dc.subjectFaithtr_TR
dc.subjectMetaphysicalen_US
dc.subjectRevelationen_US
dc.subjectObjectivationen_US
dc.titleBireyselden toplumsala geçişte dintr_TR
dc.title.alternativeIman/Faith in the transition from the ındividual to the communalen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/İlahiyat Fakültesi.tr_TR
dc.identifier.startpage37tr_TR
dc.identifier.endpage59tr_TR
dc.identifier.volume18tr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisitr_TR
dc.contributor.buuauthorKurt, Abdurrahman-
Appears in Collections:2009 Cilt 18 Sayı 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
18_1_2.pdf363.1 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons