Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/16042
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorOdekunle, Jeleel-
dc.date.accessioned2021-02-05T09:46:41Z-
dc.date.available2021-02-05T09:46:41Z-
dc.date.issued2009-
dc.identifier.citationOdekunle, J. (2009). "Gelenek, İslâm ve modernlik üçgeninde yoruba ailesinin bugünü". çev. Vejdi Bilgin. Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 18(1), 559-589.tr_TR
dc.identifier.issn1301-3394-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/143717-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/16042-
dc.description.abstractYoruba kabilesi, Afrika halkları içinde köklü ve zengin bir kültüre sahip olan büyük bir kabiledir. Geleneksel Orişa dinine mensup bu kabilenin sömürge haline gelişi ile Hıristiyanlık ve Müslümanlık olmak üzere iki yeni dini kabul etmesi neredeyse aynı dönem içerisinde gerçekleşmiştir. Bu açıdan Yoruba kabilesi, sonradan Müslüman olan toplumların modernite ile karşı karşıya kaldıkları problemleri göstermesi açısından çok önemli bir örneklem olarak kabul edilebilir. Kabile modernleşme süreci içerisinde Orişa dinini de barındıran geleneksel yapısını tamamen terk etmemiş, hatta çokeşlilik gibi bazı geleneksel uygulamalarını İslam ile özdeşleştirerek devam ettirmiştir. Bu süreç, beraberinde, şüphesiz pek çok çatışma alanını da ortaya çıkarmıştır. Bu makalede İslâmlaşması modernizmle tanışmasıyla paralel cereyan eden bir topluluğun aile kurumu örneklem alınmak suretiyle, gelenek, İslâm ve modernlik arasındaki ilişki ortaya konulmaya çalışılmıştır.tr_TR
dc.description.abstractThe Yoruba tribe is one of the biggest and strongest tribes in Africa in terms of culture. During the colonial era, the traditional religion practicing Yoruba tribe adopted two new religions namely Christianity and Islam. For this, Yoruba tribe can be seen as an example of a new Muslim tribe that reflects its problems with modernism. During its modernization process, Yoruba tribe did not completely abandon its traditional structure which contains its traditional religion (Orisha), but just applied some little changes to some of its traditional practices according to its new religion (Islam). The process, for sure brought along caos in the Yorubaland. As a tribe that adopted new religion (Islam) and got exposed to modernism at the same time, this article is trying to figure out its (Yoruba) family structure and its relationship with tradition, Islam and modernism.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectYoruba ailesitr_TR
dc.subjectİslamtr_TR
dc.subjectModernizmen_US
dc.subjectGelenektr_TR
dc.subjectYoruba familyen_US
dc.subjectIslamtr_TR
dc.subjectModernismen_US
dc.subjectTraditionen_US
dc.titleGelenek, İslâm ve modernlik üçgeninde yoruba ailesinin bugünütr_TR
dc.title.alternativeThe yoruba family today in the triangle of tradition, Islam and modernismen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/İlahiyat Fakültesi.tr_TR
dc.identifier.startpage559tr_TR
dc.identifier.endpage589tr_TR
dc.identifier.volume18tr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisitr_TR
dc.contributor.buuauthorBilgin, Vejdi-
Appears in Collections:2009 Cilt 18 Sayı 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
18_1_23.pdf403.12 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons