Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/16111
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBirgül, Mehmet-
dc.date.accessioned2021-02-08T09:14:03Z-
dc.date.available2021-02-08T09:14:03Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifier.citationBirgül, M. (2010). "İbn Rüşd’ün felsefe-din çözümlemesinin Aristotelyen kökenleri üzerine". Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 19(1), 243-253.tr_TR
dc.identifier.issn1301-3394-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/143674-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/16111-
dc.description.abstractBu makale, İbn Rüşd’ün felsefe ve din arasındaki münasebetlere ilişkin geliştirdiği ve etkileyiciliğini hala sürdüren çözümlemelerin dayandığı temel postülatların, bizzat Aristoteles’in metinlerinde mevcut olup olmadığını araştırmaktadır. Kuşkusuz İbn Rüşd, yalnızca Aristoteles’i değil, kendisinden önceki –Farabi, İbn Sina ve İbn Bacce gibi- önde gelen İslam filozoflarını incelemiş ve onlardan da geniş ölçüde yararlanmıştır. Mamafih İbn Rüşd’ün, akıl yürütme türlerine ilişkin sınıflaması ve dinî hitabın, hakikati, tüm akıl yürütmelere göre farklı boyutlarda ifade ettiği iddiası – her ne kadar işlenmemiş biçimde olsa da- Aristoteles’te mevcuttur. Sonuç olarak İbn Rüşd’ün felsefe-din çözümlemesi, en azından temelde, Aristotelyen felsefenin oldukça geliştirilmiş bir tavrı olarak görülebilir.tr_TR
dc.description.abstractThis paper studies whether Ibn Rushd’s basic postulates which he developed on the relations of philosophy and religion and his analysis based on, exist in the texts of Aristotle. Sure he examined not only Aristotle but also major Islamic philosophers be- 244 fore him such as al-Farabi, Ibn Sina and Ibn Bajjah and took advantage of them largely. However Ibn Rushd’s classification of types of reasoning and the claim that the religious discourse expresses the truth in different dimensions according to all reasoning exist in Aristotle though in an unlabored form. Consequently Ibn Rusd’s analysis of philosophy and religion can be viewed as a quite developed form of Aristotelian philosophy at least in its base.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectİbn Rüşdtr_TR
dc.subjectFelsefe-din ilişkisitr_TR
dc.subjectİbn Rüşd ve Aristotelestr_TR
dc.subjectBurhantr_TR
dc.subjectCedeltr_TR
dc.subjectIbn Rushden_US
dc.subjectAristotelesen_US
dc.subjectReligionen_US
dc.subjectPhilosophyen_US
dc.subjectScienceen_US
dc.subjectDemostrationen_US
dc.titleİbn Rüşd’ün felsefe-din çözümlemesinin Aristotelyen kökenleri üzerinetr_TR
dc.title.alternativeOn the Aristotelian roots of Ibn Rushd’s analysis philosophy and religionen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.identifier.startpage243tr_TR
dc.identifier.endpage253tr_TR
dc.identifier.volume19tr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisitr_TR
Appears in Collections:2010 Cilt 19 Sayı 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
19_1_9.pdf272.5 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons