Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/16218
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.date.accessioned2021-02-09T11:38:37Z-
dc.date.available2021-02-09T11:38:37Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationGülgen, H. (2016). ''Türk Ebru tarihi’nde ustalar ve üslup değişimi''. Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 25(1), 153-183.tr_TR
dc.identifier.issn1301-3394-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/228017-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/16218-
dc.description.abstractTürk süsleme sanatlarından biri olan Ebru’nun, mevcut verilere göre tarihi XV – XVI. yüzyıllara dayanmaktadır. XX. yüzyıl sonlarına kadar Hat ve Cild sanatlarının bir yan kolu olarak yapıla gelen Ebru, son çeyrek asırda müstakil bir sanat hüviyeti kazanmıştır. Osmanlı devlet ve toplum hayatında XVIII. yüzyıl başlarında kendini gösteren Batılılaşma hareketleri, kısa bir zamanda sanat dünyasını da etkisi altına almış; Klasik Osmanlı Üslûbu tedricen yerini Batılı sanat anlayışlarına bırakmıştır. Değişimin uzun bir sürece yayılmış olması dönüşümün getirdiği yapıbozumu hissettirmemiş, toplumsal hafızada tabii bir seyir izlenimi oluşturmuştur. Bu çalışmada, Ebru sanatının bilinen ilk örneklerinden günümüze uzanan çizgisinde üslup değişimleri ve Batı etkisi ele alınmakta, Ebru Sanatkârlarının bundaki rolü ortaya konulmaya çalışılmaktadır. Ayrıca bu dönüşümün sebepleri ve sonuçları üzerinde durmak da hedeflenmektedir.tr_TR
dc.description.abstractEbru (paper marbling), a Turkish art of adornment, dates back to 15th-16th centuries. Ebru used to be a subcategory of the arts of calligraphy and binding until late 20th century; nevertheless, in the last 25 years, it acquired an individual artistic personality. Westernisation movement, which emerged in Ottoman state and social life as of early 18th century, took hold of artistic circles in a short time; consequently, Classical Ottoman Style left for Western artistic approaches. Since the change spread over a long period, the deconstruction of transformation was not apparent and rather seemed like a natural process according to public memory. Hereby study deals with stylistic changes and Western influence on Ebru art since the very beginning and tries to unearth the part played by Ebru artists in the process. Besides, the study intends to underline the causes and effects of mentioned transformation.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectEbrutr_TR
dc.subjectBatı etkisitr_TR
dc.subjectRealizmtr_TR
dc.subjectSüslemetr_TR
dc.subjectEbru (paper marbling)tr_TR
dc.subjectÜsluplaştırmatr_TR
dc.subjectAdornmenttr_TR
dc.subjectWestern influenceen_US
dc.subjectRealismen_US
dc.subjectStylisationen_US
dc.titleTürk Ebru tarihi’nde ustalar ve üslup değişimitr_TR
dc.title.alternativeMasters and style change in the history of Turkish Ebruen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/İlahiyat Fakültesi.tr_TR
dc.identifier.startpage153tr_TR
dc.identifier.endpage183tr_TR
dc.identifier.volume25tr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisitr_TR
dc.contributor.buuauthorGülgen, Hicabi-
Appears in Collections:2016 Cilt 25 Sayı 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
25_1_6.pdf2.86 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons