Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/16315
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorEşit, Yusuf-
dc.date.accessioned2021-02-12T10:57:04Z-
dc.date.available2021-02-12T10:57:04Z-
dc.date.issued2019-04-24-
dc.identifier.citationEşit, Y. (2019). "Gazzâlî’nin usûl düşüncesinde te’vil". Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 28(1), 99-122.tr_TR
dc.identifier.issn1301-3394-
dc.identifier.issn2667-680X-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/773349-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/16315-
dc.description.abstractTe’vil, kelâmcı yönteme göre elimize ulaşmış fıkıh usûlü kaynaklarında müstakil bir başlık olarak ilk defa Cüveynî’nin ele aldığı bir konudur. Te’vil mütekellim usûlünde lafzın manaya delaleti kapsamında ele alınmaktadır. Nass, zâhir ve mücmel olarak yapılan lafız taksimatında zâhir anlamın dışındaki lafzın muhtemel olduğu manalardan birinin tercih edilmesi olarak tanımlanan te’vilin muteber olması için belirli şartları taşıması gerekmektedir. Buna göre sahih ve bâtıl olarak ayrımı yapılan te’vilin Gazzâlî’nin düşüncesinde ayrıca fâsid kısmı da bulunmaktadır. Gazzâlî herhangi bir delil ile desteklenmeyen te’vili bâtıl, destelendiği delilin zâhir anlamdaki manayı tercihini gerektirecek kadar güçlü olmayan te’vili ise fâsid olarak görmektedir. Bu çalışma fukaha arasında önemli ihtilaf sebeplerinden biri olan te’vili Gazzâlî’nin usûl düşüncesindeki tanımı, türleri, şartlarını fürû örnekleri ile de zenginleştirerek ele almayı amaçlamaktadır.tr_TR
dc.description.abstractTa’wil is a subject for the first time tackled by Juwayni as a detached title in the sources of fiqh according to theologian method. The tawil is discussed within the scope in the guidance words to meaning in the Islamic legal theory. Words is divided by nass, zâhir and mujmel. The tawil, as one of the possible meanings of the words, must meet certain requirements for validity. According to this, tawil, the distinction between valid and invalid, there is also a type of voidable in the thought of alGhazali. the Al-Ghazali have seen as invalid ta’wil which is not supported by any evidence and the evidence, which is not strong enough to require the choice of the meaning in the sense of reason, have seen as the voidable. This study aims to discuss in Al-Ghazali thought, the definition, types and conditions the ınterpretation by enriching them with examples, which is one of the reasons for the important controversy among the fuqahâ.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectTe’viltr_TR
dc.subjectMüevveltr_TR
dc.subjectGazzâlîtr_TR
dc.subjectZâhirtr_TR
dc.subjectFıkıh usûlütr_TR
dc.subjectTawiltr_TR
dc.subjectMuawwaltr_TR
dc.subjectİslamic legal theoryen_US
dc.subjectZâhirtr_TR
dc.subjectal-Ghazalitr_TR
dc.titleGazzâlî’nin usûl düşüncesinde te’viltr_TR
dc.title.alternativeTawil in Al-Ghazali’s Islamic legal theoryen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.identifier.startpage99tr_TR
dc.identifier.endpage122tr_TR
dc.identifier.volume28tr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisitr_TR
Appears in Collections:2019 Cilt 28 Sayı 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
28_1_5.pdf413.45 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons