Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/16768
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTaşkın, Ali-
dc.date.accessioned2021-02-25T10:30:40Z-
dc.date.available2021-02-25T10:30:40Z-
dc.date.issued2007-
dc.identifier.citationTaşkın, A. (2007). "Malebranche'ın felsefesinde epistemolojik sorunlar". Kaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, 8, 51-68.tr_TR
dc.identifier.issn1303-4251-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/16768-
dc.description.abstractNicholas Malebranche (1638-1715) Kartezyen filozofların en önemlilerinden birisidir. O. Descartes (1695-1650)'ın töz kuramının kimi güçlüklerini aşmak için bir metafizik sistem geliştirmiştir. Bilgi kuramında, Aziz Augustinus (354– 430)'un öncülüğünü yaptığı, bilginin bütünüyle "idealarda" olduğu görüşünü savunan akıma tabi olan Malebranche'a göre bilgi, değişken olan duyumlardan, değil. değişmez ve zorunlu olan "idealar"dan gelmiştir. İdeaların kaynağı da ne duyular ne de duyular gibi değişkenlik gösteren anlık olabilir. O halde "idealar". ezeli ve zorunlu olan Tanrı'dadırlar ve O'ndan gelmektedirler. Malebranche'a göre neden ile sonuç arasında zorunlu bir bağlantı yoktur. Cisimsel bir neden hakiki bir neden değildir. Hakiki neden ancak Tanrı'dır.tr_TR
dc.description.abstractNicholas Malebranche (1638-1715) is one of the most famous Cartesian philosophers. He developed a metaphysical system to overcome some of the difficulties in Descartes's (1695-1650) theory of substance. In regard to the problem of knowledge, Malebranche. following the teaching of Saint Augustine the entire Augustinian current, affirms that validity of knowledge rests entirely in the idea. According to Malebranche "Ideas", then, are necessary and immutable. for they cannot come from sense knowledge, which is contingent and mutable. Nor can they come from the intellect, for first of all the intellect is contingent. Hence ideas are eternal and necessary exemplars in God, and it is in God. According to Malebranche it is clear that there is no necessary connection in cause and effect. A cause material is not true cause and the only true cause is God.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectMalebranchetr_TR
dc.subjectAra nedenciliktr_TR
dc.subjectTöztr_TR
dc.subjectBilgi kuramıtr_TR
dc.subjectŞüpheciliktr_TR
dc.subjectTanrıtr_TR
dc.subjectGoden_US
dc.subjectEpistemologyen_US
dc.subjectSubstanceen_US
dc.subjectScepticismen_US
dc.subjectOccasionalismen_US
dc.titleMalebranche'ın felsefesinde epistemolojik sorunlartr_TR
dc.title.alternativeEpistemological problems in Malebranche's philosophyen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.identifier.startpage51tr_TR
dc.identifier.endpage68tr_TR
dc.identifier.issue8tr_TR
dc.relation.journalKaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisitr_TR
Appears in Collections:2007 Bahar Sayı 8

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2007_8_5.pdf4.59 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons