Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/16833
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorYılmaz, Gönül-
dc.date.accessioned2021-02-26T12:40:37Z-
dc.date.available2021-02-26T12:40:37Z-
dc.date.issued1989-
dc.identifier.citationYılmaz, G. (1989). "Paul Valéry ve müzik". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 1-9.tr_TR
dc.identifier.issn2667-6788-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/16833-
dc.descriptionI. Bölümü Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakülteleri Dergisi, C. 3, Sayı: l'de çıkan yazının Il. Bölümü dür.tr_TR
dc.description.abstractXIX uncu yüzyılın sonlarına doğru, Fransa'da, ozanlar müziğe, özellikle Richard Wagner'in müziğine büyük bir ilgi duymuşlardır. Paul Valéry, bu kuşağa ait bir ozandır. Valéry, şiirin sözcükler dünyasında, müzik sanatının olanaklarına kavuşamamış olmasından yaşamı boyunca yakınmıştır. Müzik sanatı da, özellikle Wagner'e dayanarak değerlendirmesi dikkate değer. Sonunda, Wagner müziğin kendisini umutsuzluğa düşürdüğünü söyler. Ama sanatçının asıl amacının zaten umutsuzluğa düşürmek olduğunu söyleyerek, bu düş kırıklığının kendisine çok şeyler öğrettiğini belirtir. Wagner de Leonardo da Vinci gibi, yeteneği bilgiyle birleştiren eksiksiz bir sanatçıdır. Valéry, Wagner'in yapıtlarında kendisi için çok değerli olan Büyük Sanat ve kompozisyon düşüncesini bulmaktadır. Böylece Wagner, erişilmek istenen bir sanatçı örneği olmaktadır. Şiiri müzikten ayırmak olanaksızdır. Ama Paul Valéry, müzik sanatıyla her zaman şiir açısından ilgilenmiştir.tr_TR
dc.description.abstractPaul Valéry appartient à une génération qui a grandi à une époque où la musique s'imposait avec une force grandissante et débordait sur tous les arts. En France, à partir de Baudelaire, les poètes, notammant Paul Valéry, se sont passionnément épris de la musique de Wagner. Wagner comme Léonard de Vinci, unissait le pouvoir au savoir en artiste complet. Ce qui en Wagner séduit Valéry, c'est la faculté d'analyse et la construction d'un système. Ainsi, Wagner devient son maître dans l'art de la composition. Dans les Cahiers, Valéry a longuement médité sur les rapports étroits entre l'An des Sons et l'An du Langage, La Musique et la Poésie exigent une maîtrise difficile et toute personnelle. Le compositeur et le poète doivent forger le temps musical ou le temps poétique avec des moyens originaux. Et le rapprochement du but du poète avec le musicien qui est compositeur semble fondamental à Valéry. La poésie séparée du chant est presque contradiction. Il conteste vivement de séparer la poésie de la musique.fr
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectPaul Valérytr_TR
dc.subjectMüziktr_TR
dc.titlePaul Valéry ve müziktr_TR
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.identifier.startpage1tr_TR
dc.identifier.endpage9tr_TR
dc.identifier.volume4tr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Educationtr_TR
Appears in Collections:1989 Cilt 4 Sayı 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
4_1_1.pdf2 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons