Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/16841
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.date.accessioned2021-02-27T16:32:33Z-
dc.date.available2021-02-27T16:32:33Z-
dc.date.issued1990-
dc.identifier.citationGökmen, A. (1990). ''Arthur Rimbaud et l'orient''. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 17-25tr_TR
dc.identifier.issn2667-6788-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/16841-
dc.description.abstractNous avons publié dans le précédent numéro de cette revue, la première partie de notre article ou nous déterminons la place de Orient dans l'œuvre d'Arthur Rimbaud. Dans cette seconde partie on met en évidence l'existence réelle du poète dans cette région du monde: À Aden et au Harrar. Pour cette période de sa vie, toutes les facettes de la personnalité de Rimbaud ont été envisagées par la critique: le négociant, le savant, l'explorateur, l'arabisant, le lecteur du Coran. Il faudrait remarquer deux sales légendes à la vie dure: Rimbaud wıiquement occupé à gagner de l'argent, Rimbaud trafiquant d'esclaves. Il va sans dire la difficulté de cerner le visage complexe et contradictoire d'un homme tel que Jui. En guise de conclusion, rien ne semblait pourtant prédisposer Rimbaud à cette "quête". A travers l'Orient le "réel" prend le pas sur la littérature.fr
dc.description.abstractDerginin bir önceki sayısında ilk bölümü yayınlanan yazıda, Arthur Rimbaud'nun yapıtlarındaki doğu imgesinin yeri belirleniyordu. Yazının bu ikinci bölümü, ozanın doğu topraklarında özellikle Aden ve Ha"ar'da sürdürdüğü gerçek yaşamını ortaya koymaktadır. Rimbaud'nun çok yanlı kişiliği, bu dönemde de, eleştiriye konu olurken,· ticaretle uğraşması, arap diline ve kültürüne, Kuran'a gösterdiği ilgi ile dikkatleri üzerine çekmiştir. Güçlüklerle dolu yaşamı kimi söylentileri de kapsar. Bunlardan biri Rimbaud'nun yalnızca para kazanmayı amaçlaması, bir diğeri esir ticareti yapması. Rimbaud gibi karşıtlıklar ve çelişkilerle dolu bir insanın gerçeğini çözümlemek kuşkusuz güç olsa gerek. Sonuç olarak, hiçbir şey Rimbaud'yu yine de "arayışına yöneltir gibi görünmüyordu. Doğu gezisi ile "gerçek", edebiyata üstün gelmişti.tr_TR
dc.language.isofrfr
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectArthur Rimbaudtr_TR
dc.subjectDoğu imgesitr_TR
dc.subjectOzantr_TR
dc.subjectAdentr_TR
dc.subjectÇok yanlı kişiliktr_TR
dc.subjectYaşamtr_TR
dc.subjectİnsantr_TR
dc.subjectImage orientalefr
dc.subjectPoètefr
dc.subjectPersonnalité polyvalentefr
dc.subjectLa viefr
dc.subjectHumainfr
dc.titleArthur Rimbaud et l'orientfr
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.tr_TR
dc.identifier.startpage17tr_TR
dc.identifier.endpage25tr_TR
dc.identifier.volume5tr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Educationtr_TR
dc.contributor.buuauthorGökmen, Ayla-
Appears in Collections:1990 Cilt 5 Sayı 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
5_1_3.pdf2.22 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons