Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/16889
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.date.accessioned2021-03-01T20:11:23Z-
dc.date.available2021-03-01T20:11:23Z-
dc.date.issued1990-
dc.identifier.citationEfeoğlu, E. (1990). ''Roman kavramının berisinde''. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 63-68.tr_TR
dc.identifier.issn2667-6788-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/16889-
dc.descriptionBu çalışma, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesinde 28.12.1989 günü gerçekleştirilen konferansın bildirisidir.tr_TR
dc.description.abstractRoman, tıpkı öteki yazınsal türler gibi, hiç de öyle sınırlan kolayca çizilip betimleniverecek bir yaratım değildir. Örneğin o, hiç kuşkusuz, kendi iç yasaları ve iç bağıntılarıyla kendi kendine yeten özerk bir yapıdır, her şeyden önce. Ne var ki romanın bu tür iç yapısal nitelikleri, bir toplumsal kurum olan yazın içerisindeki yeri ile, onun, öbür yazın dışı yapılarla karşılıklı etkileşim ve onlarla baglantılı olarak dönüşen gerçekliğinin yadsınmına da hiçbir biçimde yol açmaz. Bu nedenlerden ötürü roman sorunsalı, çözümü kolaylaştırıcı tamamlardan yoksun olmak bir yana, gerçeğin ancak bir yazının altını çizen, dolayısıyla tümü kuşatmaktan uzak bakış açılarıyla daha da derinleşmektedir. İşte salt bu yüzden, "roman kavramından çok, o kavramın berisinde durmak daha sağlıklı ve olanaklı bir tutum olarak görünüyor.tr_TR
dc.description.abstractSans jamais oser passer au-delà de la "conception du roman", il parait, jusqu'à un certain point, possible de revêtir l 'un des côtés de ce genre littéraire; mais toujours d'une manière bien loin d'éclaircir la problématique du genre. On peut dire que c'est surtout l'existence a dimensions multiples de la création littéraire qui pose cette problematique. Il va sans dire qu'une étude de tendance structurale en devrait inévitablement négliger tes autres aspects, de même qu 'un e approche hors-textuelle ne prendrait pas, la plupart du temps, en consideratiorı la loi interne de l'écriture artistique. Sans doute n'est-il pas si facile de cemer la problematique, étant domie que le ronimi est à la fois un produit social, et qu'il a sa propre intégrité esthétique, ainsi qu'un "orchestre', comme l'a exprime Haldun Taner, nouvelliste turc.fr
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectRomantr_TR
dc.subjectYazınsal türtr_TR
dc.subjectBetimlemetr_TR
dc.subjectGenre littérairefr
dc.subjectLois internesfr
dc.subjectProblématiquefr
dc.titleRoman kavramının berisindetr_TR
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.tr_TR
dc.identifier.startpage63tr_TR
dc.identifier.endpage68tr_TR
dc.identifier.volume5tr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Educationtr_TR
dc.contributor.buuauthorEfeoğlu, Ertuğrul-
Appears in Collections:1990 Cilt 5 Sayı 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
5_1_8.pdf1.62 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons