Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/17030
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.date.accessioned2021-03-04T12:05:56Z-
dc.date.available2021-03-04T12:05:56Z-
dc.date.issued1986-
dc.identifier.citationAnamur, H. (1986). ''La place d’amédée ou comment s'en débarrasser dans le théâtre de ionesco''. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 49-56.tr_TR
dc.identifier.issn2667-6788-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/17030-
dc.description.abstractAmedee ya da Nasıl Kurtulmalı'nın ionesco'nun Tiyatrosundaki yeri. ionesco kendi yapıtı üzerine en çok yazan tiyatro adamlarından biridir. Bir yazarın kendi yapıtını her uzman gerçek nitelikleriyle değerlendirebilme güçlüklerine karşın lonesco 'nun kendi tiyatrosunu çok açık bir biçimde gördüğü söylenebilir. Bu tiyatronun, "uyumsuzluk tiyatrosu" olarak nitelenmesine karşın kendine özgü bir mantığı, Ionesco'nun deyimiyle "çağın gereklerine uyumlu bir mantığı" ve alışılmış dışı bir ruhbilimsel yaklaşımı vardır. Tüm oyunlarının yapısında bu mantığa göre işleyen bir dizge vardır. Ionesco'nun kişileri de geleneksel davranış bütünlüğü ve kimlik kavramları dışındadırlar. Bu kişiler, çoğu kez, oyun içinde yapısal bir değişim yaratmadan, karşılıklı kişilik değiştirebilirler. Anlatım açısından biçim ve içeriğin ayrılmaz bir bütün oluşturduğu bu tiyatro bir temel karşıtlık üzerine kurulmuştur. Somut düzeyde "gömülme" ve "yükselme" olarak beliren bu kavramlar simgesel olarak "yok olma" ve "kurtulma" anlamlarını içerir. Amedee ya da Nasıl Kurtulmalı'­ nın bu tiyatroda özel bir yeri vardır; bu oyun bir yeni yönelişin ilk örneğidir: İlk kez bu oyunda bir öykü vardır ; ilk kez bu oyun tiyatro geleneğine uygun olarak ''güldürü" diye nitelenmiştir ; ilk 3 perdeli oyundur; lonesco ilk kez bu oyunla değişik bir yaratıcılık uygulamasına girişmiştir: düşlerden yola çıkmak ve bunları ilk önce öykü biçiminde yazmak. Yine ilk kez bu oyunla lanesco'nun kişileri tinsel içerik ve kimlik kazanmaya başlamışlardır. Ayrıca, iki temel izlekten biri olan "yükselme" izleği ilk kez bu oyunda belir.tr_TR
dc.description.abstractAmédée ou Comment s'en débarrasser occupe une place importante dans l'itinéraire théâtre de ionesco. Cette pièce qui est la première des pièces a 3 actes, indique une nouvelle orientation qui ne détruit en rien l'originalité fondamentale de ce théâtre: Amédée est encore la première pièce "onirique" de Ionesco; la première pièce à avoir des traits autobiographiques; la première à avoir un sujet que l'on pourrait résumer; la premii!re d avoir des personnages doués de profondeur psychologique; la première o u apparaît, d 'une façon inattendue, le thème de l'élévation ou de la légèreté qui constitue le contrepoids du thème déjà existant de l'enlisement o u de la lourdeur.fr
dc.language.isofrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectTiyatrotr_TR
dc.subjectUyumsuzluk tiyatrosutr_TR
dc.subjectYapısaltr_TR
dc.subjectGömülmetr_TR
dc.subjectYükselmetr_TR
dc.subjectThéâtrefr
dc.subjectThéâtre Discordfr
dc.subjectDe constructionfr
dc.subjectEnterrementfr
dc.subjectMonterfr
dc.titleLa place d’amédée ou comment s'en débarrasser dans le théâtre de ionescofr
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.tr_TR
dc.identifier.startpage49tr_TR
dc.identifier.endpage56tr_TR
dc.identifier.volume1tr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Educationtr_TR
dc.contributor.buuauthorAnamur, Hasan-
Appears in Collections:1986 Cilt 1 Sayı 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1_1_8.pdf2.23 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons