Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/17084
Title: Kandınsky ve Klee'nin sanatında çok seslilik kavramı
Authors: İpşiroğlu, Nazan
Keywords: Kandınsky sanatı
Klee sanatı
Resim sanatı
Geleneksel müzik
Issue Date: 1988
Publisher: Uludağ Üniversitesi
Citation: İpşiroğlu, N. (1988). "Kandınsky ve Klee'nin sanatında çok seslilik kavramı". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 27-34.
Abstract: Çağımızda sanatlar arasındaki sınır giderek belirsizleşiyor, dahası ortadan kalkıyor. 20. yüzyılın başında görsel sanatlarla müzih arasında ilginç gelişmelere yol açan bir iletişim ve etkileşim başlamıştı. Müzik, değişik açılardan çağdaş sarıatın kendini yenilemesine kaynak oluşturuyordu. Bu yazıda, bu yolda uğraş verenler­den Wassily Kandinsky ve Paul Klee 'nin çokseslilik kavramın alımlamaları ve bu kavramın onların sanatındaki yeri üzerinde duruluyor.
Es ist ein wesentliches Merkmal unseres Juhrhunderls, das sich die Grenzen zwischen den einzelnen Kunstbereichett der bildenden Kunst, Musik und Literatur verwischen. Gegenseilige Einflüsse führen zu bahnbrechenden Emeuerungen der Künste. In diesem Zusammenharıg wird hier der Polyphonie Begrif in der Malerei uon Wassily Kandinsky und Paul Klee untersucht.
URI: http://hdl.handle.net/11452/17084
ISSN: 2667-6788
Appears in Collections:1988 Cilt 3 Sayı 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
3_1_4.pdf2.35 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons