Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/17930
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.date.accessioned2021-03-19T06:45:31Z-
dc.date.available2021-03-19T06:45:31Z-
dc.date.issued2008-
dc.identifier.citationKüçükalp, D. (2008). ''Erdem etiği ve politika''. Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 27(1), 71-83.tr_TR
dc.identifier.issn1301-3386-
dc.identifier.urihttp://www.uludag.edu.tr/dosyalar/iibfdergi/genel-dokuman/2008_1/ASL05.pdf-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/17930-
dc.description.abstractBu çalışmada erdem etiği ile politik düşünce arasındaki ilişkiyi ele almaya ve erdem etiği perspektifinden liberal politik düşüncenin bir eleştirisini sunmaya çalışacağız. Erdem etiğinin kökleri antik yunan felsefesine kadar geri götürülebilir. Aristoteles’in etiği, erdem etiğinin en sistematik örneğidir. Erdem etiğinin en temel özellikleri; ahlaklı olmayı insanın doğasını gerçekleştirmesinin bir koşulu olarak görmesi ve ahlakın da ancak bir topluluk yaşamı içerisinde mümkün olabileceğini kabul etmesidir. Erdem etiği temelinde düşünüldüğünde politikanın amacı da içerisinde iyi bireylerin yetişmesine imkân sağlayacak iyi bir politik topluluktur. Erdem etiğinin bu iki özelliği modern politik düşüncenin, özellikle de liberal politik düşüncenin, bireyci karakteri ile çelişir. Bu nedenle erdem etiğini benimseyen, MacIntyre gibi, çağdaş filozoflarda liberalizmin ciddi bir eleştirisini görmek mümkündür.tr_TR
dc.description.abstractIn this study, we try to investigate the relationship between virtue ethics and political thought, and present a criticism of liberal political thought from the perspective of virtue ethics. The foundations of virtue ethics can be found in Antic Greek philosophy. Aristotle’s ethics is the most systematic examples of virtue ethics. There are two basic characteristics of virtue ethics. Firstly, according to virtue ethics, realization of human nature depends on being a moral being. Secondly, morality can be possible only in community life. According to virtue ethical perspective, the main aim of politics is to provide a political community in which good individuals can be come into existence. These two characteristics of virtue ethics contradict the individualist character of modern political thought, especially liberal political thought. For this reason, like MacIntyre, the philosophers who appropriate virtue ethics have criticized liberalism from this perspective.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectErdem etiğitr_TR
dc.subjectTopluluktr_TR
dc.subjectMacIntyreen_US
dc.subjectModern politik düşüncetr_TR
dc.subjectLiberalizmtr_TR
dc.subjectVirtue ethicsen_US
dc.subjectCommunityen_US
dc.subjectMacIntyretr_TR
dc.subjectLiberalismen_US
dc.subjectModern political thoughttr_TR
dc.titleErdem etiği ve politikatr_TR
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/İktisat İdare Bilimler Fakültesi/Kamu Yönetimi Bölümü.tr_TR
dc.identifier.startpage71tr_TR
dc.identifier.endpage83tr_TR
dc.identifier.volume27tr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisitr_TR
dc.contributor.buuauthorKüçükalp, Derda-
Appears in Collections:2008 Cilt 27 Sayı 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
27_1_5.pdf221.71 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons