Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/17946
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.date.accessioned2021-03-19T11:57:52Z-
dc.date.available2021-03-19T11:57:52Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifier.citationKüçükalp, D. (2010). "Efendi-köle ahlâkı vs. efendi köle diyalektiği". Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 29(1), 53-63.tr_TR
dc.identifier.issn1301-3386-
dc.identifier.urihttp://www.uludag.edu.tr/dosyalar/iibfdergi/genel-dokuman/2010_1/ASL03.pdf-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/17946-
dc.description.abstractDüşünce tarihine bakıldığında birçok filozofun birtakım ayrımlar kullandıkları görülür. Çoğu zaman bu ayrımlar filozofların düşüncelerini karakterize edici bir nitelik taşır. Nietzche’nin efendi ahlakı –köle ahlakı ayrımı ile Hegel’in efendi-köle diyalektiği söz konusu ayrımların iki örneğidir. İki ayrımın da politik düşünce açısından birtakım sonuçları vardır. Bu çalışma Nietzsche’nin ayrımının postmodernist, çoğulcu ve farklılıkları onaylayıcı bir politik düşünceyi, Hegel’in efendi-köle diyalektiğinin ise modernist ve evrevselci bir politik düşünceyi beslediği iddiasındadır. Bu çalışmada Nietzsche’nin efendi ahlakı –köle ahlakı ayrımı temel alınacak ve Nietzcheci bir perspektifle Hegelci politik düşüncenin bir eleştirisi sunulacaktır.tr_TR
dc.description.abstractMany philosophers have used dichotomies in the history of Western philosophical tradition. It can be said that these dichotomies characterized philosophers’ thoughts. In this respect, Nietzsche’s Noble-Slave morality and Hegel’s Master-Slave dialectic are one of the most popular examples of these dichotomies. Certainly, these dichotomies include some political consequences. In this study, we try to display that Nietzsche’s dichotomy supports post-modernist, pluralist and affirmative political thought, whereas Hegel’s dichotomy supports modernist and universalist one. Depending on these differences, our study depends upon Nietzsche’s Noble-Slave morality and criticizes Hegelian political thoughten_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectNietzschetr_TR
dc.subjectEfendi-köle ahlâkıtr_TR
dc.subjectEfendi-köle diyalektiğitr_TR
dc.subjectHegeltr_TR
dc.subjectÇoğulculuktr_TR
dc.subjectEvrenselciliktr_TR
dc.subjectNoble-slave moralityen_US
dc.subjectMaster-slave dialecticsen_US
dc.subjectPluralismen_US
dc.subjectUniversalismen_US
dc.titleEfendi-köle ahlâkı vs. efendi köle diyalektiğitr_TR
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi/Kamu Yönetimi Bölümü.tr_TR
dc.identifier.startpage53tr_TR
dc.identifier.endpage63tr_TR
dc.identifier.volume29tr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisitr_TR
dc.contributor.buuauthorKüçükalp, Derda-
Appears in Collections:2010 Cilt 29 Sayı 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
29_1_3.pdf204.37 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons